Bettan gråter.

Det där låter väldigt likt Disa :)

Vill du delge dig med hur du jobbar med de olika delarna? Antingen här eller pm :) nyfiken på just hälsningsbiten, tycker det är svårast och det är nog vårat största problemområde. Men ska ta upp det med rallytränaren. Hon håller på med problemhundar också.
 
Hälsningsbiten är nog den jag också tycker är svårast, både när det gäller hundmöte och personmöte.
Varje gång vi har träning på klubben så tjatar jag om att vi ska träna möte. Dom andra tycker jag börjar bli en aning tradig... Men då funkar det bra just där, sen är det samma elände igen när vi kommer ut i andra sammanhang.
Oftast brukar jag gå åt sidan och sätta Disa när jag märker att hon börjar bli sådär väldigt "på", t ex vid möte ute på skogspromenaden. Det funkar i alla fall nu.
Men ibland har man kanske inte möjlighet att sätta henne - som t ex på Falsterbo Horse Show i onsdags, där var ju människor och hundar precis överallt, och Disa ville hälsa på alla! Det är ju så kul - tycker hon, men inte matte. Men när vi hade gått runt där nere i nån timme - utan att hon hade fått hälsa på någon! - så lugnade hon sig faktiskt. Så det var bra träning!

När jag kommer hem och Disa har varit själv hemma, så gör jag precis som du - väntar ett tag med att hälsa på henne för att det inte ska bli någon stor grej.

.
 
@Targa ja visst är det! Låter som om vi jobbar ganska lika. Vårat problem var om man mötte en eller två personer med eller utan hund på promenaderna. Hon visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen, om hon skulle vara glad eller varna men hon har aldrig fått hälsa utan vi har gått in en bit i skogen, satt oss och tittat. Nu behöver jag bara sätta henne bredvid mig men att hon inte hamnar mellan mig och mötet. Så då har förväntningen försvunnit.

Falsterbo är tufft! Inte lätt med så många man vill hälsa på ;) skönt hon lugnade ner sig! vi har inga problem alls och aldrig haft med mycket folk. Då bryr hon sig inte och är mer intresserad av vad som finns på marken.

Nu är det bara själva hälsningen som ska lösas och ibland känns det som om jag först ska behöva dressera hela världen inför detta. Sådär kul när de uppmuntrar hopp och stojar igång henne ännu mer :cool: vi är inte där än.

Men då kanske jag är nått om nått på rätt spår på den biten :) Tack för svar!
 
Hon var färdig i lördags. Livmoderinflammation är jag väl bekant med genom jobbet så det lär jag upptäcka tidigt om det skulle komma.
Men hon äter, inga flytningar, ingen feber, inte allmänpåverkad. Men det är väl under skendräktigheten det problemet kan uppstå?

De trodde jag också men inte det tog ca 1 vecka efter löpet som vi begrep att et var något fel. Vetten envisades med att det inte var livmoderinfl. Men när vi kom till djursjukhuset hade vi rätt det var livmoderinfl. o då hade vi varit hos vår lokala veterinär flera ggr. Inga flytningar, lite svullen som vid löp, hängig, gnyig ville inte var själv. Det är bra en tanke.
Mvh
pudlan
 
De trodde jag också men inte det tog ca 1 vecka efter löpet som vi begrep att et var något fel. Vetten envisades med att det inte var livmoderinfl. Men när vi kom till djursjukhuset hade vi rätt det var livmoderinfl. o då hade vi varit hos vår lokala veterinär flera ggr. Inga flytningar, lite svullen som vid löp, hängig, gnyig ville inte var själv. Det är bra en tanke.
Mvh
pudlan

Jag är väldigt säker på att hon inte har livmoderinflammation :) efter som att hon är helt opåverkad. Hon har lika mycket energi som vanligt och det är mycket :p vet hur synd det är om korna när de åker på skiten, de blir medtagna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
675
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp