Betthjälp till mig också!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 612
Sv: Betthjälp till mig också!

Vilken tur du har att han inte gapar med hacket!
De hade inte ja, min gapar även när man rider med grimma... Men det beror inte på tänder eller liknande utan härstammar snarare från spänningar i nacke å rygge, så ju mer vi jobbar med avslappnande å mjukgörande övningar ju bättre blir de :) Så ett tips kan va att även kolla med eqvieterapeut eller liknande , mycke möjligt att d e ryggen eller nacken som spökar.
Har du inga andra i stallet som har lite olika bett du kan få prova, var inte rädd för att testa nya saker! :idea:

Prova rakt bett med fasta ringar, det brukar vara uppskattat hos de flesta hästar. När ni löst problemet och fått ordning på dressyren så att ni börjar bli tävlingsklara kandu börja fundera på dressyrgodkänt bett.

Okeej, jaa får väll ta o testa rakt bett, det är många som tipsat om det.

vart finns en eqvireterapeut?
:P.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
517
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 393
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka