Betthjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fantasifull
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 712
F

Fantasifull

Har just fått hem en ny häst och skulle behöva lite bett-tips. Det är en 7årig valack med fransk härstamning e: Quito de B. Hoppar hus men är totalt okänslig i munnen. Rider jättemycket markarbete med honom och han funkar bra på backen men jag behöver något starkare när jag hoppar högre hinder då han "tänder till ordentligt". Har provat Pelham och Gag men han bara kröker på nacken och biter tag i bettet. Dessutom blir han väldigt svårsvängd.

Har ridit honom på kandar i dressyren och provade hoppa på det med det blev för skarpt. Har även ridit på två och tredelat tränsbett men upplever att jag inte får inte tillbaka honom ordentligt på dessa. Har ni något tips på bett jag kan prova? Vill helst inte betsla upp honom så vansinnigt mycket eftersom han funkar så bra på mindre hinder men han blir så otroligt stark när han biter fast i bettet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir... 2
Svar
20
· Visningar
3 070
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag skulle behöva tips till min starka häst, vilket bett ni tror skulle passa bäst. Jag rider vanligtvis på ett tredelat... 2
Svar
20
· Visningar
13 550
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: tinjan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka