Bettlöst träns

Silver Girl

Trådstartare
Har tänkt skaffa ett bettlöst träns som omväxling till mitt vanliga. Fick för över ett år sedan låna ett som hästen gick bra på när han vant sig. Det var av den typen som finns på H**ks, med korsade läderremmar under huvudet som fästes i tyglarna. Tyvärr passade inte riktigt storleken hans huvudform, utan sidostyckena kom lite för nära ögonen. Hamnade väl aldrig på ögonen, men kändes inte riktigt bra.

Har nu letat och hittar inget bra liknanade alternativ, så tänkte höra om någon här har någon förslag. Sidepull eller hackamore vill jag helst inte ha, utan ett liknande det jag beskrivit, fast med lite mer marginal till ögonen;).

Sv: Bettlöst träns

Jag köpte ett micklem mulitbridle på bukes annonser. Kan ha bettlöst på 2-3 olika sätt. + att det ju inte trycker på några känsliga områden. Det är inte det bästa lädret i dem, blev lite besviken, men min häst älskar det! Har aldrig gått så lugnt å fint å avslappnat som med den bettlsösa som går i kors under ganascherna. Rekommenderar jag verkligen!!

Även jag rekommenderar rambo micklem, men tänk på att inte köpa tävlingstränset. De går inte att kombinera på lika många sätt, det är ju lite snyggare.

Har tre olika bettlösa träns har köpt dom begagnade på nätet, hooks är inget att ha, har ett globus, hansbo och eqqus, är mest nöjd med det från eqqus då de har lite rundade läderremmar som inte glider mot ögonen till utan sitter mer som ett vanligt träns

Liknande trådar

Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker... 2
Svar
30
· Visningar
2 561
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 806
Senast: Yrja
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 937
Senast: mily
·
Utrustning Pållen har lite problem i munnen som ska fixas till, men tills dess så får jah rida han på hackamore, vilket funkar riktigt bra ute men...
Svar
5
· Visningar
1 670
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka