Bettlöst träns..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trinity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 816
T

Trinity

Hejsan! Jag vill höra lite åsikter och erfarenheter av bettlösa träns! Ska nämligen köpa ett (hööks) och vill höra lite vad andra tykker, vet ju att det är bra att variera mellan vanliga och bettlösa träns.:)
Har för mig att alla borde ha ett tvådelat-bett (eller var det tre-delat?),ett rakt och ett bettlöst. Har allt utom bettlöst då...;)

Sv: Bettlöst träns..

Jag har både side-pull och hackamore och tycker det är kanon att variera med! Båda mina hästar trivs jätte bra med bettlöst!:)

Kan tycka att mitt sto kan bli lite stark med side-pullet om jag jämför med bett och hackamore men inget som stör mig. Min erfarenhet är att side-pullet är "snällare" än hackamore. Valacken har jag ridit in med side-pull, funkar kanon!

Senast ändrad:

brukar ha sidepull på min pålle när jag rider ute i skogen, tycker att det fungerar väldigt bra och hon trivs med det :)

Jag rider med ett sidepull från Globus.. Tog ett tag innan hästen förstod fullt vad som begärdes och jag rider än inte ut på honom med det (unghäst) men på ridbanan och på dressyrträningarna rider jag med det och det går bra!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka