Jag borstade min med tandborste och tandkräm varje morgon i de 27 år som jag använde den. Ibland så fick den ligga i ättika när det blev litet tandsten på den.
Den är fortfarande i bra skick men för 2 år sedan så passade den inte längre så bra så jag slutade med den och klarar mig tydligen bra ändå.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Ni som har bettskena på natten, vad använder ni för den dagliga rengöringen?
Jag gör rent min med diskmedel, men är inte toppenförtjust i smaken av "vårblommor" ärligt talat :p
Tabdkräm och tandborste. Blir det tandsten på bettskenan blandas 2 delar vatten 1 del äticka att lägga i dag tid tills beläggingen är borta. Borsta innan användning om den legat i ättika.
Bettskenan är nog bort åt 32-34 år nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
401
Kropp & Själ Jag skulle behöva börja använda bettskena igen, men anledningen till att jag slutar är att jag ju tvingas sova med öppen mun och ofta...
Svar
17
· Visningar
592
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 794
Senast: Jeffery
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp