Bibliotek i Stockholm

Bukefalos 30 år!

Silver Girl

Trådstartare
Jag ska upp till Stockholm några dagar och om jag har tid tänker jag försöka skaffa lånekort på ett av de biblioteken där som har systemet Libby för e-böcker.
Någon som kan berätta vilket av biblioteken Järfälla, Solna och Sundbyberg som går lättast och snabbast att ta sig till från centralen?

Jag ska upp till Stockholm några dagar och om jag har tid tänker jag försöka skaffa lånekort på ett av de biblioteken där som har systemet Libby för e-böcker.
Någon som kan berätta vilket av biblioteken Järfälla, Solna och Sundbyberg som går lättast och snabbast att ta sig till från centralen?
Solna helt klart. Tunnelbana och gå väldigt kort sträcka, total tid 14 min från centralen till biblioteket.

Sundbyberg är också väldigt enkelt att ta sig till. Tunnelbana eller pendeltåg till Sundbybergs station, vilket tar cirka tio minuter från centralen, och sen är det ett litet torg och ett kvarter att gå, tar mindre än fem minuter. Man följer dessutom järnvägen. Tvärbanan kan du också ta dit.

Som ett allmänt tips om du ska spendera några dagar i Stockholm (eller valfri stad) är att Google maps är bra på att visa hur man tar sig någonstans även med kollektivtrafik. Du kan alltså slå in att du ska resa från centralen, eller den plats du befinner dig på, till något av biblioteken du nämner och få fullständig resrutt inkl. när nästa tunnelbana/pendeltåg/buss går.

Som ett allmänt tips om du ska spendera några dagar i Stockholm (eller valfri stad) är att Google maps är bra på att visa hur man tar sig någonstans även med kollektivtrafik. Du kan alltså slå in att du ska resa från centralen, eller den plats du befinner dig på, till något av biblioteken du nämner och få fullständig resrutt inkl. när nästa tunnelbana/pendeltåg/buss går.
Google Maps är toppen, använder det hela tiden och tycker det fungerar betydligt bättre än SLs egna app. Använder mig av det även på utlandsresor när man ska ta sig kollektivt. Mycket bra!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka