SPA eller andra upplevelser i Stockholm? (40-års present)

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare cherie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 922

Bukefalos 30 år!

cherie

Trådstartare
Jag klurar på en 40-års present till min man. Svårt att köpa någon pryl till honom, han har det mesta. Funderar på någon upplevelse antingen för honom själv eller ihop oss två. Att ge bort en resa utanför Sveriges gränser är svårt då jag är gravid. Vi har begränsat med barnvaktsmöjlighet men just i Stockholm har vi möjlighet till barnvakt, även över natt. Är det någon som tar tips på bra SPA, matupplevelser eller andra aktiviteter som kan passa att ge bort i 40-års present?

Han uppskattar god mat och kultur. SPA eller liknande aktiviteter är ju också alltid välkommet som småbarnsförälder ☺️

Det finns ett företag som heter Al Dente där man lagar italiensk mat med handledning. Gör egen pasta, korv osv.
Sen äter man det som lagats under kvällen och dricker gott vin till. Var där och firade 30-åring. Riktigt kul.

Nu låter det som om du vill ha spa och det har jag inga tips på i Sthlm, men skriver mitt tips ändå. Min man fick en surdegskurs i 40-årspresent (och 41, den var rätt dyr), den uppskattade han mycket.

Jag vet de som varit väldigt nöjda med Nynäs havsbad.

Andra är väldigt nöjda med Centralbadet och Grand Saltsjöbaden, men båda dessa är för tillfället stängda för renovering.

Jag har varit på Yasuragi flera gånger, det är trevligt men jag tycker inte att det är Stockholms bästa spa.

Jag vet de som varit väldigt nöjda med Nynäs havsbad.

Andra är väldigt nöjda med Centralbadet och Grand Saltsjöbaden, men båda dessa är för tillfället stängda för renovering.

Jag har varit på Yasuragi flera gånger, det är trevligt men jag tycker inte att det är Stockholms bästa spa.

Åh, vad fint läge vid havet! Det hade min partner älskat! Det påminde mig om att han också sagt någon gång att han sett så lite av Stockholms skärgård (vi befinner oss mycket i en skärgård nedanför Stockholm).

Tack för tips!

Om man gillar kött tipsar jag om middag på AG :)

Ja justja, det har man ju läst mycket om, det hade varit roligt! Tyvärr är varken han eller jag några personer som gillar rött kött 😂 trots det har jag varit sugen på att testa AG haha, men kanske dumt till just födelsedagen!

Yasuragi har man ju hört talas om. Är det bästa SPA:t i Stockholm alltså?
Jag tycker det är bästa ur synpunkten att själva bad-avdelningen är stor och man inte har tidsbegränsad åtgång till den till skillnad från många andra SPA:n. Älskar varma källorna utomhus särskilt när det kallt ute 😁.

Sen är det skönt att inte bli överstimulerad av intryck eftersom typ alla har badkläder i svart eller den mörka rocken på sig så blir det väldigt enhetligt och rofyllt. Man behöver inte bekymra sig över vad man ska packa heller eftersom man är antingen i badkläderna man får eller rocken man får. Det finns också olika aktiviteter och behandlingar att tillgå om man vill.

Har man inte varit så tycker jag att det värt ett besök.

Om ni kan åka ca 1,5 timme från Stockholm så är ju Hotell Havsbaden i Grisslehamn ett toppen-SPA.

Jag har tyvärr inte så bra erfarenheter från Hotell Havsbaden.

Men jag och min man gillar ESS Group och därav deras Ellery Bech House. Det är inte ett lugnt spa med pling-plong musik och utan mer loungemusik och drinkar. Med andra ord, mer snack och häng, festlig stämning på helgerna än att ligga och läsa en bok. Även om det såklart har sina lugna vrår också.

Sen var vi på Smådalarö Gård när de precis nyöppnat efter renovering. Det var lite rörigt med information och service då, så jag minns att vi inte var helt nöjda. Men det var otroligt fint, och väldigt god mat. Så såhär några år senare kanske de har hunnit få ordning på allt!

Yasuragi är såklart också toppen, som många nämnt. De håller hög klass. Tyvärr tycker jag att det varit mycket folk där när jag varit där på helger.

Smådalarö Gård är superfint nu för tiden, var där senast för en månad sedan ungefär. Spat och läget vid vattnet är jättefint. Maten var okej tyckte vi, rummen fina. Det finns ju inte så mycket att göra runt omkring men för en avkopplande spaupplevelse är det toppen.

Om ni inte vill spa:a så kanske middag och någon kulturupplevelse (teater, opera, ballet etc) samt hotellövernattning är något?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?