Bild från ponnygalopp

Zondell

Trådstartare
Jag har en ponny vars mamma vunnit SM i ponnygalopp. Hon heter Alicia Arden och tog silver 1999 och guld 2000. Jag har fått en bild från hennes ägare som skall vara målfoto från år 2000. Nu har jag fått uppgifter om att det är fel bild - alltså INTE Alicia Arden på bilden. Någon som vet och kan hjälpa mig. har fått uppgifter om vilka hästar det är på bilden och undrar hur jag kan kolla upp Alicias resultat och gärna finna en riktig bild...
bc86f86e-53ce-4fa2-a5c9-515206355c112.jpg

Sv: Bild från ponnygalopp

Jag känner till Alicia Arden. Både henne och hennes tidigare ryttare Aili Bernhartz (stavning?). Träffade dem på WelshSM på Heda Ridklubb, kmr ej ihåg år. På ridsport.se kan man kolla resultat, tyvärr går det bara att kolla från 2003 och framåt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa diig med resultat från det året, hoppas någon annan kan :)

Riktigt trevlig ponny den där Alicia Arden iaf.

Jag känner till Alicia Arden. Både henne och hennes tidigare ryttare Aili Bernhartz (stavning?). Träffade dem på WelshSM på Heda Ridklubb, kmr ej ihåg år. På ridsport.se kan man kolla resultat, tyvärr går det bara att kolla från 2003 och framåt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa diig med resultat från det året, hoppas någon annan kan :)

Riktigt trevlig ponny den där Alicia Arden iaf.

Jag har förstått att Aili gjorde mycket bra med henne. Jag jobbade på Heda när vi hade Welsh SM 2002 och har något svagt minne av Alicia. Hur gick det för henne? Hur får man tag i Aili. Gärna PM med mailadress!

Jag debuterade min första LA där med min ponny, därför kmr jag ihåg henne. Hon vann LA:n i hoppning, dressyren såg jag henne inte i tyvärr. Vi höll bara kontakten i nått år efter så tyvärr har jag ingen aktuell mejladress till henne.

Tror att de förra som hade Heda hade nått finger med i Alicia, är inte helt säker dock. Hette ju Kungsbro ridskola då. Kanske kan kontakta dem och höra iaf?

haha visste inte att det var er hemsida :o

Jag debuterade min första LA där med min ponny, därför kmr jag ihåg henne. Hon vann LA:n i hoppning, dressyren såg jag henne inte i tyvärr. Vi höll bara kontakten i nått år efter så tyvärr har jag ingen aktuell mejladress till henne.

Tror att de förra som hade Heda hade nått finger med i Alicia, är inte helt säker dock. Hette ju Kungsbro ridskola då. Kanske kan kontakta dem och höra iaf?

Rebecka från Kungsbro ridskola borde ju gå att hitta, har tyvärr inget efternamn i färskt minne :o

Jag är nu ganska övertygad om att bilden på Alicia ovan är fel - alltså det är inte Alicia på bilden.

Ang Welshmästerskapet - jag tog massor av bilder - säkert på Alicia också men de finns på en dator som lämnat jordelivet :mad:

Vore väldigt kul om någon hade färska kontaktuppgifter (te x mail) till Alicias fd ryttare, någon bild eller gamla resultat före 2003.

Ne men gud! Är det du? :rofl: Vad skumt...
Vet inte om du kmr ihåg mig. Jag stod på Heda med Köhls Dikta, som Andrea köpten sen :)

Visst :o
Kommer ihåg dig och Dikta jätteväl! PMa gärna mig om hur du har det med hästeriet idag.

Jag vet inget om ponnyn men jag vet att på bilden är nr. 1 Rigoletto med Lisen och nr. 6 Too Bright
Too med Linn. Så då vet du säkert att bilden inte föreställer henne. Du skulle kunna försöka få kontakt med någon på Mälardalensponnygaloppklubb, de tog hand om ponnygaloppen på den tiden och de vet säkert lite mer. Den klubben är nedlagd nu tror jag eftersom Ung Galopp har tagit över ponnygaloppen.

Jag vet inget om ponnyn men jag vet att på bilden är nr. 1 Rigoletto med Lisen och nr. 6 Too Bright
Too med Linn. Så då vet du säkert att bilden inte föreställer henne. Du skulle kunna försöka få kontakt med någon på Mälardalensponnygaloppklubb, de tog hand om ponnygaloppen på den tiden och de vet säkert lite mer. Den klubben är nedlagd nu tror jag eftersom Ung Galopp har tagit över ponnygaloppen.

Tack för hjälpen!

Too med Linn. Så då vet du säkert att bilden inte föreställer henne.
Det stämmer. Dessutom berättade fotografen för mig att bilden är tagen den 23 oktober 2004.

Lite pinsamt att ha använd en felaktig bild och inte nämnt fotografen (eller kanske tur det). Hur som helst är den borttagen nu.

Någon galoppmänniska som vet mer om Alicia Arden?

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 882
Senast: Görel
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 900
Senast: Sar24BB66
·
Ekonomi & Juridik Hej, kloka hästmänniskor! Jag skulle behöva lite input i ett ärende. Skall försöka fatta mig hyfsat kort. Min syster ryckte in i... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 810
Senast: Madick
·
Avel Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
40 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka