Bild Kritik

Sv: Bild Kritik

Ååååhh, kul med flera kelpies på buke :love:
Får man fråga vart han kommer ifrån?

/ En annan "Knäppie-ägare ;)

Ja, nu e de inte min, men min pappas. E de inte många som har kelpies här?
Han kmr från Cefeus. Din då?

Senast ändrad:

Ja, nu e de inte min, men min pappas. E de inte många som har kelpies här?
Han kmr från Cefeus. Din då?

Mina kommer från Evallens Kennel.
Pappan till eran Krux är kullsyskon med min hund Midas (Evallens Chocolate Nicolas i stamtavlan) :)
Har även "Evallens Black and Tan To a T"
Jag vet att två st till förutom jag och du som har Kelpie här, men ingen av dom är aktiva på hundforumet.

Mina kommer från Evallens Kennel.
Pappan till eran Krux är kullsyskon med min hund Midas (Evallens Chocolate Nicolas i stamtavlan) :)
Har även "Evallens Black and Tan To a T"
Jag vet att två st till förutom jag och du som har Kelpie här, men ingen av dom är aktiva på hundforumet.

Just de Nogger e från Evallens...
hah, var inne på din hemsida, fina hundar. Tiken som var tanfärgad för söt!

Vill du berätta lite om din fårhund? Den var så söt:d

Vill du berätta lite om din fårhund? Den var så söt:d

Den kmr från Island, är en skall drivande vallhund. Ganska självständig o en härlig hund o jobba med tkr jag. Kan vara ibland ganska skällig, men min är inte det. De är ju hur man jobbar med de, jag kör spår, testat sök, ska börja valla o köra agility med honom sen i vår. Ända nackdelen med de att de inte tkr om o vara själva. Här hemma är hundarna sällan hemma själva mer än en-två timmar.
Läs mer: http://www.islandshunden.se/

Denna sötisen :love::love:

16268321.jpg

Ganti vart fin! Vill också ha en isländsk fårhund! Ska bli när ja studerat klart o har råd ;)

Det är en blandras mellan isländsk fårhund och nåt mer som jag inte kommer ihåg just nu....men hon är bara sååå söööt :love: och daghusse brukar gå förbi stallet varje dag...

Det är en blandras mellan isländsk fårhund och nåt mer som jag inte kommer ihåg just nu....men hon är bara sååå söööt :love: och daghusse brukar gå förbi stallet varje dag...

aha, nu när man ser så ansiktet o öronen. är ganska likt. Har aldrig sett en blandis med islänning.

Hon är faktiskt ännu läckrare på riktigt, en riktig charmknutta :D, hon är bara 5 månader och så superenergisk :rofl:

En tjej i stallet har en islänning, han är väldigt .....speciell :angel:
Han är övertydlig i ALLT.........

Mamma kunde inte gissa att där var islänning i henne! VILL HA!
De finns alltid speciella hundar i alla raser...

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 688
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
993
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka