Bilder och filmer 2014

Jag är iaf glad för att han har flyttat soffan, som stod på snedden ett galoppsprång innan vattenhindret. Förra träningen skulle vi hoppa det och Ted menade på att de flesta hästar tycker det är lite läskigt och hoppar försiktigt in på det. Min tyckte oxå att det var läskigt, så hon hoppar allt vad hon kan istället (varför ska hon vara som alla andra, typ :meh: ), sen ville hon inte gå i vattnet så fort, så hon vek av åt höger istället. Jag provade ganska många gånger med olika anridningar och fick samma resultat var gång. Till slut var jag ännu mer bestämd, då gjorde hon det nästan, men vek av i sista stund och lämnade mig på strandkanten... :cautious: Sen fick vi göra något annat. :angel: :D
 
Rymde han? :eek: Vad otäckt!
Han galopperar på rätt bra på banan ändå, jättefin!

Ja han sprang upp på vägen mot Revinge :( inte så att han skenade utan galopperade på lite i lugn takt och såg sig omkring

Det otäcka är att bilar körde om honom och fortsatte att köra precis som om det var helt naturligt med en häst med sadel och träns utan ryttare.

Jo planen var att han skulle gå som han ville i terrängen och inte pressas utan lunka på, ryttaren tyckte det gick normalt men han sprang in 20 sek under tiden vilket var lite för fort kanske. Dock var han inte speciellt påverkad
 
Finns det inga filmer från lätt klass? Är så nyfiken på den banan!

Det är nog ingen idé :D Den ändras hela tiden. Men den är åt det vassa hållet. Jag har några bilder på några hinder. Dock upplever jag att dom spetsar till banan på detta sommarmeeting och så är den något enklare på vår och hösttävlingen.

Bord till spets 6 galoppsprång på båge eller volt emellan.

10547606_10152653396791797_2990583378117949528_n.jpg


Vattenhindret nerhopp över stock, sen b-hindret upp över stock till vänster
11279_10152653396941797_323777784850376052_n.jpg



Hinder på kulle innan vattnet, det var meningen att det skulle stå en spets mellan kullen och vattnet så man red på S-båge 4 galoppsprång från kullen till spetsen och sen 4 eller 5 (minns inte) galoppsprång till vattnet. Jag hoppade det på träningen innan, jag red ju på i tävlingstempo för att nå fram på 4 galoppsprång från kullen till spetsen och sen till vattnet tror Ted tyckte det blev för vilt och sen fick jag order att rida det lugnare men då stämde inte avstånden så mittenhindret tog han bort vilket var synd för när man har tävlingstempo hade nog avstånden stämt väldigt bra!
10553398_10152653397041797_7211048993172591768_n.jpg



Trappa uppför ner för slänt sen böjt spår till Tripplebrush
11279_10152653397156797_4328780072279999767_n.jpg


halvcoffin och sen sunken road och 2 trakhenergravar varav en rejäl som var näst sista hindret. Väldigt fin bana! Jag hoppade ju dom mesta linjerna på träning och allt flöt på bra.
 
Kommer sunken road redan i lätt klass??? :eek::eek::eek: Det känns väääldigt långt borta för min häst som envisas med att landa alldeles för långt bort...
 
Det är nog ingen idé :D Den ändras hela tiden. Men den är åt det vassa hållet. Jag har några bilder på några hinder. Dock upplever jag att dom spetsar till banan på detta sommarmeeting och så är den något enklare på vår och hösttävlingen.

Bord till spets 6 galoppsprång på båge eller volt emellan.

10547606_10152653396791797_2990583378117949528_n.jpg


Vattenhindret nerhopp över stock, sen b-hindret upp över stock till vänster
11279_10152653396941797_323777784850376052_n.jpg



Hinder på kulle innan vattnet, det var meningen att det skulle stå en spets mellan kullen och vattnet så man red på S-båge 4 galoppsprång från kullen till spetsen och sen 4 eller 5 (minns inte) galoppsprång till vattnet. Jag hoppade det på träningen innan, jag red ju på i tävlingstempo för att nå fram på 4 galoppsprång från kullen till spetsen och sen till vattnet tror Ted tyckte det blev för vilt och sen fick jag order att rida det lugnare men då stämde inte avstånden så mittenhindret tog han bort vilket var synd för när man har tävlingstempo hade nog avstånden stämt väldigt bra!
10553398_10152653397041797_7211048993172591768_n.jpg



Trappa uppför ner för slänt sen böjt spår till Tripplebrush
11279_10152653397156797_4328780072279999767_n.jpg


halvcoffin och sen sunken road och 2 trakhenergravar varav en rejäl som var näst sista hindret. Väldigt fin bana! Jag hoppade ju dom mesta linjerna på träning och allt flöt på bra.

Åh, vilken rolig bana! :banana: Har suttit och dregglat över banskissen innan, nu blev det ännu bättre! Massa roliga hinder, jag vill åka dit NU! :bump:
 
Reality check! Jag hade funderingar på att starta någon H100 nästa år, men... Jag tror jag håller mig till H90!:crazy:

/Lady_S
 
I boxholm finns sunken road redan i debutant :)

Ja, fast jag insåg sedan att det finns naturligtvis olika varianter på den. Jag såg den stora i Revinge framför mig och tänkte :eek::nailbiting::eek::nailbiting:. Men sen kom jag på att det finns nog en i en annan ände av banan, som oxå räknas som sunken road och som inte är några problem, för den har vi hoppat ett par ggr. :)
 
Ja, fast jag insåg sedan att det finns naturligtvis olika varianter på den. Jag såg den stora i Revinge framför mig och tänkte :eek::nailbiting::eek::nailbiting:. Men sen kom jag på att det finns nog en i en annan ände av banan, som oxå räknas som sunken road och som inte är några problem, för den har vi hoppat ett par ggr. :)
Det är säkert inga problem :).
 
Ja, fast jag insåg sedan att det finns naturligtvis olika varianter på den. Jag såg den stora i Revinge framför mig och tänkte :eek::nailbiting::eek::nailbiting:. Men sen kom jag på att det finns nog en i en annan ände av banan, som oxå räknas som sunken road och som inte är några problem, för den har vi hoppat ett par ggr. :)
tycker att båda i revinge är :eek::nailbiting::cry: ...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hur svårt är det att skapa animerande filmer, liksom rörligt material? Om man tänker att man skulle skapa kortfilmer med information...
Svar
0
· Visningar
96
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 136
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp