Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2014

Nu är det ju några år sedan jag var i hermanstorp men visst har de flyttat på hela banken? Graven med häck fanns iaf inte kvar där den låg förut o där var väl banken med? Sen hade dom målat väldigt många hinder lite spektakulärt, foderhäcken t ex som min donna reagerade på men sen hoppade iaf, var ordentligt faluröd. Sen fanns det nåt annat hinder efter huset som också var målat och sista hindret var militärmotiv! Fanns en del som hade synpunkter på detta...i p80 fanns även ett Pridehinder med! Det var mångfaldigt i sina färger kan man säga...:D

Grisarna som förut stod längst bort på tillbakavägen var nu separerade och det ena stod efter det lilla öppna diket som man hoppade. Där borta där foderhäcken förut stått var nåt bord? och nån typ av vindskydd tror jag, jag gick P80 banan och försökte titta på H90 samtidigt så jag kan ha rört ihop detta ngt.

Eeh nä, banken står kvar där den alltid stått och häck med grav ligger väl fortfarande kvar där trakhenern ligger? Om den finns kvar alltså.. jag har inte varit på hermanstorps bana på hela detta året. Foderhäcken står kvar på samma plats som när jag red stilterräng 2012 och var faluröd då oxå. Grisarna var läääääängesedan dom separerade.

Jag såg på rubys film nu att grav och häck ligger kvar på sitt ställe. Kanske var med i 100 klassen nu.
 
Senast ändrad:
Ja alltså som sagt jag tittade aldrig så noga vid banken, gick över den den vägen som P80 skulle hoppa så graven kan mycket väl vara kvar där då....för visst menar du på "vänster" sida om banken? Banken syns ju rätt väl på min film men eftersom kompisen filmar med mobil så går det ju inte att zooma in så mycket som man skulle vilja, se ca 3 min in på min film.

 
Du är ute och snurrar @Novali01 grav och häck ligger innan foderhäcken. Strax efter den rosa grisen till vänster från ryttarens håll. Vid dungen, trekhenern den största av de två ligger precis brevid.

Den ligger en bit från banken mao
 
Jaha ok då förstår jag vad du menar men när jag red debutant med Grå så var det en grav med liten häck som låg efter man hoppat grisarna. Man kom ju precis som mot foderhäcken med lång galoppsträcka, hoppade 1 gris, vände 90 grader höger o hoppade nästa gris och sen låg denna grav med häck vid banken och där stoppade mängder av hästar ut sig på den tiden. Den graven med häck du pratar om ska alltså ligga vid den hängande stocken över grav som var med i 100-klass då? Den har jag aldrig hoppat isåfall.
 
Det har varit en grav med häck vid coffin och några olika gravar inkl trakhener (och en av dem har haft en häck på senare år) nere vid vägen. Banken ligger vid vägen men i hörnet av fältet, gravarna mitt på.

Båda med häck tror jag gett mycket problem, den vid coffin har nog varit med i större klasser än 90 dock. Den andra är ju dock jätteliten (jag har ju vågat hoppa den :D).

Med reservation för ev nya gravar.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: fio
Jaha ok då förstår jag vad du menar men när jag red debutant med Grå så var det en grav med liten häck som låg efter man hoppat grisarna. Man kom ju precis som mot foderhäcken med lång galoppsträcka, hoppade 1 gris, vände 90 grader höger o hoppade nästa gris och sen låg denna grav med häck vid banken och där stoppade mängder av hästar ut sig på den tiden. Den graven med häck du pratar om ska alltså ligga vid den hängande stocken över grav som var med i 100-klass då? Den har jag aldrig hoppat isåfall.

Haha NEJ , jag var väl fan tom med när du red den där debutanten.. man hoppade grisarna vände tillbaka och hoppade DEN graven jag talar om. Vi gick ju banan och du nojade över att häckfan var så hög. Det har aldrig någonsin legat en grav vid banken.

Du har väl tom den ritten på film när du rider debutanten på Grå


Vid typ 2.25 hoppar jag DEN graven

 
Senast ändrad:
Här vid 2.45 ser man den jättetydligt när jag kämpar för att komma över.. fast här har den vinterskrud dvs inga gröna löv varken vid trädet eller på häcken.

 
Jag & min svarta har varit ute på ft för första gången på 4 år och vet ni vad, vi blev placerade! :bump:

10616467_10152731216955948_5428890706062573970_n.jpg

10645333_10152731219080948_2292185540226653375_n.jpg

10606043_10152731218925948_8607185341351460481_n.jpg

10671486_10152731229225948_2441260900857478937_n.jpg


Vi inledde dagen tidigt i morse med en helt okej dressyrinsats, hon var avslappnad och fin (för att vara hon) och vi fick 62%, vilket blev 57 straff och sedan fortsatte vi med en snabb och felfri hopprunda. Terrängen gick också alldeles strålande, fick några sekunder över optimaltiden och slutade på 62,6 straff och en 8 placering.
Jag är helt galet nöjd!
 
Jag slänger in lite bilder från min helg i Flyinge under 4-års championatet!

image.php
Vi belönades med 7,5 i gångartsprovet och hamnade på en delad 8:e plats inför hoppningen.

image.php
I hoppningen fick vi 7,6 men hade tyvärr ett skitpet och slutbetyg blev 7,1, vi klättrade upp till en delad 6:e plats inför terrängen.

Terrängen bjöd på en enkel men trevlig bana med fina hinder.
image.php
Vi fick mycket positiva omdömen och betyget 8,0!

image.php
Vi slutade på en fin fjärdeplats i det öppna championatet!! (min häst är tyvärr inte breeders-ansluten) :) :D :love:
Här kommer lite filmer också :)

 
@Axeliina vilken jättefin trevlig häst du har! Tycker det var lite snålt bedömt faktiskt i terrängen, du borde fått högre! Hade du säkert fått om du hade varit "kändis".
 
@Axeliina vilken jättefin trevlig häst du har! Tycker det var lite snålt bedömt faktiskt i terrängen, du borde fått högre! Hade du säkert fått om du hade varit "kändis".

TACK! :D Ja, en lite högre decimal på terrängpoängen hade inte varit fel ;) Men som sagt, det är inte helt lätt att vara med i toppen om man inte har ett namn, tyvärr :meh:
Bara att kämpa vidare! Nästa år ska vi va med i topp 3 är planen :D;)
 
Och äntligen efte nästan 3,5år fick jag ge mig ut för första gången.

Resultatet var väl sådär, spänd i dressyren och felridning x2 :o ett par pet i hoppningen som berodde på lite komunikationsmissar. Har ju inte hoppad på ett tag direkt förutom ett par språng här hemma. Kanske inte världens bästa uppladdning direkt.

Felfri terräng med lite tidsfel gjorde dock dagen :banana: ryttaren är otränad kan man långt säga så nu är det diet som gäller:crazy: pållen är fin som vanligt :love:


dab7bf21814e45e3d74c0037b401da33_zpsa40a09de.jpg
 
Och äntligen efte nästan 3,5år fick jag ge mig ut för första gången.

Resultatet var väl sådär, spänd i dressyren och felridning x2 :o ett par pet i hoppningen som berodde på lite komunikationsmissar. Har ju inte hoppad på ett tag direkt förutom ett par språng här hemma. Kanske inte världens bästa uppladdning direkt.

Felfri terräng med lite tidsfel gjorde dock dagen :banana: ryttaren är otränad kan man långt säga så nu är det diet som gäller:crazy: pållen är fin som vanligt :love:


dab7bf21814e45e3d74c0037b401da33_zpsa40a09de.jpg
Kul att vara tillbaka på banan! Fin häst också :)

Men diet vet jag inte?
 
Och äntligen efte nästan 3,5år fick jag ge mig ut för första gången.

Resultatet var väl sådär, spänd i dressyren och felridning x2 :o ett par pet i hoppningen som berodde på lite komunikationsmissar. Har ju inte hoppad på ett tag direkt förutom ett par språng här hemma. Kanske inte världens bästa uppladdning direkt.

Felfri terräng med lite tidsfel gjorde dock dagen :banana: ryttaren är otränad kan man långt säga så nu är det diet som gäller:crazy: pållen är fin som vanligt :love:


dab7bf21814e45e3d74c0037b401da33_zpsa40a09de.jpg

Äntligen! Var har du varit?
 
Menar ni seriöst att Anne o Janne dömde efter namnen på breeders?

Hästarna rangeras (efter bästa förmåga vid större startfält såklart) så fick den inte 0,1 poäng högre så betyder det just att de ville ha hästen under den som faktiskt hade 0,1 mer :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
328
Senast: sicx
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
454
Senast: sjoberga
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 915
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
23
· Visningar
1 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp