Bilder på bomlösa sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare joneya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 793
Sv: Bilder på bomlösa sadlar

De ringar som fanns på min satt fast under sätet med kardborr så jag kunde flytta runt dem. Ja min sadel blev sån :D Fast det berodde på vad hon gjorde med ryggen oxå. Ibland sjönk hon ihop då hon stod väääldigt avslappnat och ibland så sträckte hon på sig. Det blev ju en väldig skillnad i sadeldjup på det.

..*host*... Det kanske de inte gör... :D Jag kollade just på bilderna som jag ahr på min hemsida, och de sitter ju vid sätet... så det är ju möjligt att jag kan ta av dom.......

Jag har ju bara haft sadeln i en dag, så jag ahr ju inte kunnat experimentera hejvilt med den än :D

Haha ok... Lyft sätet så kanske du kan ta bort dem då... Det har varit så innan iaf :D

Jag kan alltså flytta dom hur jag vill då?

Ska kolla det idag...
Är det bara ringarna bak som jag kan ta bort då?

Förresten, hur fäster du ländtäcken? Jag försökte med det igår i de ringarna som är på sidan, men det gick ju som det gick..... Helt mongo blev det.

Alla ringar som är fästa under sätet kan du flytta. Jag fäste ländtäcket i stiglädren. Inget annat funkade.

Förresten, hur ofta putsar du din sadel?
Jag putsade den iförrgår innan jag hade ridit i den, och den lät jättemkt när jag red (hade helskodda ridbyxor så fort jag rörde mig eller stiglädrena lät det som fan...), ska det göra så?

Nä det blev det inte. Nä fäste dem typ på mitten.

Hmmm. Vad putsade du den med? Jag använde den där bruna burken med Läderbalsam. Putsade den inte så ofta. Är för lat för det.

Effax menar du?
Jag använder Passier... Har hört en del på Buke som har sagt att deras sadlar började knarra av det, och syrrans sadel har också börjat knarra.

Vet inte vad den heter. Hittade inte burken. Men det är avocadoolja i tror jag och luktar så där mumsigt :D

Kanske den är. Blev rekommenderad den av Stall Vrå dessutom. Men jag har alltid haft den :D

Är det inte någon som har en Flexion SBS ,gärna bilder med ryttare. Även Fhoenix sadeln skulle vara intressant att se under ryttare.vill gärna veta hur dessa sadlar är...

nu kanske jag kommer med världens dummaste fråga, men kan man hoppa med en bomlös sadel ? :o

jag är inte allt hemma på bomlösa sadlar. ? vart kan man hitta den här i sverige?

mvh annelie

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
339
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025