Bilder på era appaloosor!

Sv: Bilder på era appaloosor!

Lite update. Min flicka myser i snön!

n675805663_2502457_6660.jpg
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Så söt =) Jennifer älskade snö och hon tyckte de var superkul när vi tolkade efter henne =)
Öronen framåt hela tiden och man märkte på henne att hon verkligen trivdes.
Dessvärre har jag inge kort eller film på de =/ Men minnerna finns kvar iaf =)
Va tycker era om snön?

Mvh Therese
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Min älskar snö, varje gång de varit bart och de kommit snö igen har hon dragit mulen i snön hela vägen ut till hagen och sedan lagt sig och rullat :D
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Alla Appisar jag träffat (och min egen ;) ) är otroligt vänliga och lugna men pigga att rida! Sedan finns de ju givetvis undantag men de är nog få...


Fast om du har moonlight som pappa till din så borde du väl veta lite hur han är? han är ju inte alltid så lugn och vänlig att ha o göra med.. fast han e ju trevlig har väl mest med ägarnas fodergiva o göra skulle jag tro.. och NB's kormant han e ju inte allt för lung han heller fast de e ju fel ras xD haha
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Jag har aldrig träffat Moonlight personligen även om jag varit på gården och träffat alla deras andra hästar. Jag anser att Kormant är överfodrad ggr 20 det samma gällde Rocky, han var inte allt för trevlig när han var understimulerad, men stimulerad känns han inte alls elak eller vild ;)
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Jag tycker om Rocky. Jag var hos Ronny Åman på praktik en vecka och träffade Rocky där. Han berättade att när Rocky kom till honom eller om de var till de nya ägarna så var han elak. Han högg tag i hästskötare och slängde i princip in dom i väggen. Men Ronny sa att de var för att han hade blivit fel hanterad. Men de syndes då verkligen inte på honom ett dugg att han var elak nu. Nu var han snäll som ett lam. Men de finns nog inga hingstar som är snälla. De handlar om att hantera hingstar rätt och absolut inte låta dem ta över kontrollen, vilket dom antagligen råkade låta Rocky göra. Jag fick chans att rida honom med :love: Helt underbar. Jag rider vanligtvis hopp och dressyr men fick testa western där. Testade spinning som var en otrolig känsla =) Hade jag haft Jennifer kvar hade jag nog betäckt henne med honom iaf =)
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Slänger in en bild på Jennifer när hon ligger och myser =)

jennifer_ligger.jpg
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Jag älskar också Rocky, stimulerad. Inte när han jagar runt en på stallplan och mottar efter en :crazy: men Jag har hanterat honom en del över det och ridit honom, han är toppen! :)
Vad de gäller honom och hantering har jag för mig att han kom på att man kunde skrämma tjejer, han hade tydligen inte alls försökt på samma sätt med män, de är vad jag hört. Men som sagt jag gillar honom..han är inte dum..
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

KL

Dagsfärsk bild på min snutta. Dock reste hon sig så klart när kortet skulle tas. Hon hade legat å sola i snön, precis i en sluttning som om de vore en soffa!
img_1727_28725067.jpg
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

:bump:
Kul att se bilder på Ice Cream Epson

Jag ägde henne när hon var tre och sålde henne till Christine Pamp. Hon är importerad från Frankrike. Uppfödaren heter Pierre Van Der Port och är Belgare. Han flyttade senare tillbaks till Belgien när hans fru blev blind.

Hon var väldigt fin att rida som redan som treåring och en fin reininghäst. Tyvärr var hon för liten för mig. Bara 144 cm i mankhöjd och jag är 167 cm med ganska långa ben.
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

sleepy.jpg


Mel Sleepy Dreams

Född 2008 efter The Delivery Boy Pr och undan A Fantastic Dream efter Dreamfinder.

Hon är såld till Tyskland
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

*kl *tl*

Ursäkta att jag lånar tråden men för ca 1 vecka sedan fick vi in en appaloosa som är på rehab efter skada. Hon är i psyket inte som andra hästar jag träffat på (hon är den enda app som jag hanterat) och enligt ägarna så är det inte enbart hon utan dom är avlad med det psyket. Hon är lugn (ska vara pigg att rida), älskar människor utan att vara det minsta påflugen eller bufflig. Så fort man går in i hagen så kommer hon och hon stannar med en så länge man är kvar. Skulle nog inte behöva varken grimma eller grimskaft till henne och hon försöker alltid göra det man ber om trots att hon inte alltid förstår vad man vill.

Stämmer det att dom är avlade för att gilla människor och vilja vara dom till lags?


Vi har haft över 100 appaloosor hemma hos oss över åren (egna, import och betäckningsston)och de har alla varit så som du beskriver. Jag förstår ärligt talat inte det skitsnack som man ibland hör om rasen. Det är obefogat och ignorant. De hästar jag har haft har varit precis lika trevliga som quarter eller paint. Ett problem som jag kan se är att de amerikanska raserna i dag är så selektivt avlade för vissa ändamål och att folk tenderar att på grund av ovanstående ignorans dra alla appaloosor över en kam. Det är inte så många pleasure stammade quartrar som tävlar reining. Men "alla" i Sverige ska rida på reining eller kor. Och skickar man en pleasure halterstammad appaloosa (som de flesta faktist är)till en tränare så förstår jag om han/hon inte blir vidare imponerad. Jag har sett ett undantag och det var Private B Riker (numera på Mendip Stud i England). Men han var byggd som en reiner och bara 150 cm hög. Dessutom med massor av performance blod bakom sig. För att citera Fredric Thompson på en clinic hos fam Söderqvist :- Här har jag stått i två dagar och pratat om reining quarter stammar och sedan kommer det en Appaloosa som kan slå dem allihop.
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Gud vilken liten Sötnos!
De flesta av era föl har så himmla fin teckning! Jag får nästan be Ursula att gå in här och kolla vad hon kanske får efter Lunar! :)
 
Sv: Bilder på era appaloosor!

Här är den senaste bilden på min häst, även om hon inte syns så mycket så är denna bilden verkligen kärlek för mig :love:

img_1769_29045047.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på era appaloosor!

Va sött =) Få krama den rumpan från mig med ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag rider en appaloosa-korsning på 7 år, valack, import från Spanien. Bor på västkusten där det varit väldigt varmt ett tag och han...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: Efwa
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
447
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp