Bilder på era Döbertträns!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare happy_drink17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 860
Sv: Bilder på era Döbertträns!

bulligheten som du kallar det kommer av att stoppningen är väldigt mjuk och tjock. det sätter sig med tiden, därför är en ny nosgrimma maffigare än en gammal!

det finns bara två stl, 30 och 45 mm. men vissa 45mm är bredare. min är dryga 5 cm. om du är rädd att det blir för stort (kan det nånsin bli det?? :D) så tycker jag du ska beställa ett OS istället då dom har mkt smalare o nättare nosgrimmor...

Jag har funderat lite på ett OS, men det är ju den där vitfodringen som är så svår att släppa! :d
Och så funderade jag ett tag på ett Döbert Classic, det ska ju vara "mellan-bred" nosgrimma på den.
Och sen kom jag på att jag inte ville ha någon aachenrem, och då tänkte jag åt kandarhållet istället :crazy:
Näe, blir helt galen på mig själv, jag tror det stösta felet är att jag tänker alles för mycket:D:p

classic är läderkvaliten!! alla våra träns som vi visat i tråden är från classic kollektionen. det finns stallmeister och farmer kvalite också.

men du kan som sagt beställa precis samma träns men med 3 cm nosgrimma. :)

Tack!

Min gamla nosgrimma var ju 4 cm, så 4,5 verkade inte så mycket bredare, men jag är nöjd ändå. Det precis på gränsen till för brett. Men bara på gränsen:angel:

Men sen har du en vitfodring som är mer än avundsvärd! :love:

classic är läderkvaliten!! alla våra träns som vi visat i tråden är från classic kollektionen. det finns stallmeister och farmer kvalite också.

men du kan som sagt beställa precis samma träns men med 3 cm nosgrimma. :)

jaha, okej :)
jag tänkte på tränset som bara finns i brunt som kostar precis under 2000kr på ryttare/häst. (översta alternativet under träns) eftersom det var det enda av dom två döberttränsen som det stog "classic" på så antog jag att classic var en av modellerna =)
men jag vill ju ha ett svart, så det får nog bli 4,5an eftersom man kan välja färg på dom.
föresten, skriver man att man vill ha innåtvända spännen i "information om beställningen" rutan när man beställer? det finns ju inte med som alternativ?

Tack för hjälpen! :)

Min ponny var ädel, hade 4cm nosgrimma på henne och det såg inte konstigt ut så dt är säkert ingen fara :idea:

Bild.

Ja, nu har jag bestämt mig! (igen) :D
Det måste bli ett 4,5cm!
Hette ditt Träns Döbert 45mm aachennosgrimma? på ryttare/häst?
Måste försäkra mig så det blir rätt :D:p

:crazy::)Nu har jag helt plötsligt gått och kärat ner mig i ett nytt träns som jag gillar mer och mer för varje dag.
VenedigSnaffleSand250.jpg

Det enda som är dumt med detta är att nosgrimman bara är 3 cm, jag hade helst velat haft 4 cm.
Men å andra sidan, med Döbert vet jag ju inte vad jag får, eftersom det är så stora nosgrimme-skillnader från träns till träns.

Vad tycker ni? Detta, eller ett svart Döbertträns med vitfodring 45 mm?

Stor beslutsångest:D

Vilka är av högsta läderkvalitet av de tre? Har ett Classic men behöver snart köpa nytt. Har remontgrimma på detta men funderar på aachen istället.

Man ska ju inte bry sig på det estetiska alltför mycket men min nya häst har ett väldigt långsmalt huvud och det stör mitt estetiska sinne med remontgrimman på det...

Då får det bli ett Classic igen - jag hade tur förra gången och köpte till reapris så jag hoppas på det denna gången också:)

Liknande trådar

Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 261
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka