Bilder på era små badrum

Visa bifogad fil 65608
Snodde en bild på nätet. Sådär sitter väggarna.
Det här gav mig lite nya idéer! I vår lilla dusch satte vi in en duschkabin som är svårstädad, stor och klumpig och allmänt ful! Den används mest som hunddusch och det funkar inget vidare. Trångt i öppningen och hunden gillar inte att kliva in i den.

Har du något fabrikat på de duschdörrar du har eller kan man sätta alla fällbara dörrar så? Nu blir jag nästan lite sur på firmorna som hjälpte till med material och rördragning att de inte föreslog en sån lösning...
 

Bifogade filer

  • DSC_0470.JPG
    DSC_0470.JPG
    129,9 KB · Visningar: 195
Det här gav mig lite nya idéer! I vår lilla dusch satte vi in en duschkabin som är svårstädad, stor och klumpig och allmänt ful! Den används mest som hunddusch och det funkar inget vidare. Trångt i öppningen och hunden gillar inte att kliva in i den.

Har du något fabrikat på de duschdörrar du har eller kan man sätta alla fällbara dörrar så? Nu blir jag nästan lite sur på firmorna som hjälpte till med material och rördragning att de inte föreslog en sån lösning...
Vi knallade bara in hos en som säljer till badrum och köpte två dörrar.
Ut åkte gamla duschkabinen.
Väggarna tål givetvis att vara i duschen.....
Monterade dörrarna själva.
Perfekt.
 
Det här gav mig lite nya idéer! I vår lilla dusch satte vi in en duschkabin som är svårstädad, stor och klumpig och allmänt ful! Den används mest som hunddusch och det funkar inget vidare. Trångt i öppningen och hunden gillar inte att kliva in i den.

Har du något fabrikat på de duschdörrar du har eller kan man sätta alla fällbara dörrar så? Nu blir jag nästan lite sur på firmorna som hjälpte till med material och rördragning att de inte föreslog en sån lösning...
Jag minns inte riktigt (och har flyttat ut ur huset efter skilsmässa så kan inte kolla heller). Det var fem år sedan vi renoverade och den här lösningen med ”ojämnt placerade” duschväggar var helt nytt då. Jag hittade den av en slump. Men du ser på bilden jag har postat lite högre upp hur det ser ut på ritning.

Det var verkligen en jättebra lösning som vi blev väldigt nöjda med.
 
Duschkabinen har redan fått ett nytt hem! La upp ett meddelande i vår familjechatt direkt efter min fråga här. Sonen ska renovera sitt badrum i vår och behövde kabinen som nöddusch under tiden. Sen blir det ju hans problem att bli av med den😂. Nu ska jag surfa vikbara duschväggar
 
Duschkabinen har redan fått ett nytt hem! La upp ett meddelande i vår familjechatt direkt efter min fråga här. Sonen ska renovera sitt badrum i vår och behövde kabinen som nöddusch under tiden. Sen blir det ju hans problem att bli av med den😂. Nu ska jag surfa vikbara duschväggar
Efter lite efterforskningar blir det inte några assymetriska dörrar. Det blir alldeles för trångt i duschutrymmet tycker jag. Har istället beställt raka duschväggar som täcker hela bredden, badrummet är bara 1380 mm brett. Produktbild från Google :
20879681-origpic-1a3f57.jpg

På fönsterväggen blir det ett rött fint duschdraperi att dra för när det behövs. Den här duschen används inte så ofta då vi har ett badrum med både dusch och bad på ovanvåningen.

Dagens i-landsproblem, det är lång leveranstid på både duschväggar och draperi...
 
Efter lite efterforskningar blir det inte några assymetriska dörrar. Det blir alldeles för trångt i duschutrymmet tycker jag. Har istället beställt raka duschväggar som täcker hela bredden, badrummet är bara 1380 mm brett. Produktbild från Google :
Visa bifogad fil 69196
På fönsterväggen blir det ett rött fint duschdraperi att dra för när det behövs. Den här duschen används inte så ofta då vi har ett badrum med både dusch och bad på ovanvåningen.

Dagens i-landsproblem, det är lång leveranstid på både duschväggar och draperi...
Har det inte med att göra med den allmänna importen i dagsläget? Vad gäller tillgången till containenrar osv?
 
Nu är det klart!
Från detta
DSC_0470.JPG

Och precis nu kom jag ihåg att man bara får lägga in en bild per inlägg. Fortsättning följer...
 
Jag är så nöjd! För en gångs skull har vi inte gjort så mycket själva. Jag har planerat och beställt material. Maken har demonterat duschkabin och hyllan. Vår rörkrökare Henrik med hantlangare har monterat det nya.
 

Liknande trådar

Fritid Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats. Just nu ser det ut så här...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: MM
·
Hemmet Flyttar inom kort från min lägenhet med ett väldigt fint (om än litet) nyrenoverat och egendesignat badrum till en nybyggd lägenhet med...
Svar
13
· Visningar
6 361
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp