Bilder på grabbarna!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sentenced
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 809
Sv: Bilder på grabbarna!

Ja jag har aldrig haft innekatt förut, hos mamma och pappa är katterna ute som dom vill.

Vi bor i ett område i stan med vägen väldigt nära, jag vill inte ha mina katter påkörda, dessutom hatar många katter och det händer faktiskt att folk misshandlar katter, eller kastar saker och dyl.

Många har innekatter som enbart innekatter, det skulle jag aldrig klara för jag tycker att dom ska få känna gräs under tassarna och vara ute och klättra omkring i träd och buskar!
Våra är ute så gott som varje dag och dom har väldigt roligt ute men tycker det är skönt att komma in! :)

Vi känner våra katter så pass bra och vet vad dom mår bra av.. katter är rätt så duktiga på att visa det.. ;) :p

Inne har dom också bra aktivitet och vi leker och aktiverar dom och vi har aldrig sett några tecken på vare sig uttråkning eller rastlöshet!
Sen är dom ju två så dom leker ju som galningar.. :smirk:

Skulle jag däremot bo på annat vis än vad jag gör, så skulle jag inte tveka att släppa ut katterna!! Vem vet, en dag kanske mina två småttingar blir utekatter! Det visar sig!

Att gå ut med dom kan vara vanskligt. Får dom för mycket smak på utelivet kommer dom kanske att sitta och skrika innanför dörren och ta första bästa chans att smita.

Vad bra. Det gjorde mina. Därför slutade jag gå ut med dom. Den ena är iofs utekatt nu, men den andra får klara sig med balkongen.

det finns en lag som säger att katter i villaområden och liknanade där den kan störa andra ska, precis som hundar, hållas kopplade eller inom staket.

Nu är denna tråd nästa året gammal, men det står inte att dom ska vara kopplade eller instängda utan hållas under uppsikt. Men flera domar motsäger denna lag, så ingen vet riktigt vad som gäller.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
2 018
Senast: cili
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar... 2 3
Svar
53
· Visningar
12 993
Senast: LevelSkin
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 928
Senast: Görel
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=9074re2&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//photos.yahoo.com/ph//my_photos...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka