Bilder på lite träning..

gadriel

Trådstartare
första gången jag vågar visa bilder när vi tränar lite :o Vi tränar bara för att vi tycker det är kul och är bra hjärngympa så vi har inte så höga ambitioner ;) Har inte alls tränat lydnad innan och är total nybörjare så det blir som det blir :angel: Nu har vi inte tränat på ett tag så det blev lite vimsigt ibland.

Fot (liter snett och vint)
tran9.jpg


Fotgående (eller vad de heter :o )
tran2.jpg


tran10.jpg
 
Sv: Bilder på lite träning..

Fortsättning...


Platsliggning (stubbåkern var sticksig på magen så han körde en halvliggande variant ;) )
tran3.jpg


Platsliggning med inkallning
tran4.jpg


tran5.jpg
 
Sv: Bilder på lite träning..

Sista bilderna...


Apportören är kul, från början var den jättäcklig att ha i munnen.
tran1.jpg


tran7.jpg


tran8.jpg


Duktig vovve, lite lek med repet. Är det en pitbull jag har tros? :D
tran6.jpg
 
Sv: Bilder på lite träning..

Ett tips ang. platsliggningen. Du skriver att han inte ligger ordentligt pga stubben, men eftersom du kör inkallningen från liggande på en orutinerad hund kan det helt enkelt vara så att han halvligger för att han är högt i förväntan. Just med platsliggningen har jag väntat länge med att kalla in ifrån. Dvs, i vanlig platsliggning eller läggande under gång kallar jag aldrig in, men momentet att kalla in från liggande kommer ju senare i de högre klasserna, och då ligger hunden förhoppningsvis mer säkert.
 
Sv: Bilder på lite träning..

Ett tips ang. platsliggningen. Du skriver att han inte ligger ordentligt pga stubben, men eftersom du kör inkallningen från liggande på en orutinerad hund kan det helt enkelt vara så att han halvligger för att han är högt i förväntan. Just med platsliggningen har jag väntat länge med att kalla in ifrån. Dvs, i vanlig platsliggning eller läggande under gång kallar jag aldrig in, men momentet att kalla in från liggande kommer ju senare i de högre klasserna, och då ligger hunden förhoppningsvis mer säkert.

Jo jag vet att man ska vara försiktig med det. Jag brukar oftast inte kalla in honom utan gå iväg, sätta mig på huk, hoppa runt bolla med grejer osv och sedan gå tillbaka och berömma. Brukar stå bredvid också och kasta iväg leksak och då ligger han kvar, har även tränat platsliggning med andra hundar runt omkring. Ibland går jag bakom en vägg/hög med timmer så han inte ser mig. Så jag har tränat ganska mycket på att han ska ligga kvar vad som än händer så enstaka gånger kör jag en inkallning. Men jag ska kanske vänta med det lite till iaf för säkerhets skull :)
 
Sv: Bilder på lite träning..

Jag har själv en whippa på lite drygt 7,5 månad, blev lite osäker på din för jag tyckte han såg stor ut... är han det? Han ser i alla fall ut att uppskatta träningen, bra kontakt! :)
 
Sv: Bilder på lite träning..

Jag har själv en whippa på lite drygt 7,5 månad, blev lite osäker på din för jag tyckte han såg stor ut... är han det? Han ser i alla fall ut att uppskatta träningen, bra kontakt! :)

Va kul :) Jo han är ganska stor, tror han ligger på 51 cm och de får vara max 52 cm så han är precis vid gränsen. Ja han tycker verkligen det är kul om man inte håller på för länge förstås och inte tragglar samma sak utan variera så gott det går.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 444
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 156
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp