Bilder på mina ninisar...

ja dom va verkligen underbara...
tänk om dom kunde vara så små hela tiden!!!

fast dom e ju söta nu med...

:banana:Charlie :banana:
 
bägga kaninerna ser ut att vara överviktiga, på sotis kan man tydligt se hakpåsen :smirk:
 
kan ju bero på att hon sitter och "burrar" upp sig och myser...Hon har så satans mycke päls nu oxå...så man luras lite..
hon e lite rund men inge farligt...
Belsebub däremot e inte d MINSTA överviktig

Kul att du e så positiv...

:banana:Charlie :banana:
 
Mina ninisar har små påsar på hakorna och de är inte överviktiga, de är perfekta i hullet och fina i pälsarna.
 
tack....
Belsebub e 4 snart 5 månader...
sotis vet jag inte riktigt....vet inte hur gammal hon va när jag köpte henne men jag tror typ 2 år...

:banana:Charlie :banana:
 
det är väl ingen dödssynd att ha en kanin med hakpåse.
men att påstå att kaninen har hakpåse och inte är överviktig är löjligt.
en gång för alla kaniner får INTE hakpåsar om de INTE är överviktiga.
 
F ast jag har märkt att alla raser som är större än hermelin el renrasig dvv och blandraser har extremt lätt för att få åtminstone en liten enkel hakpåse, mina blandrashonor hade det trots motion o lite pellets MEN de fick mer än vad mina får idag så det hade kankse kunnat undvikas, men problemet är ju att deras fett sparas just där.
Bara de inte har hudveck på bröstet som en kastrat jag kände hade`! När han kom till mig för att banta blev han fin men huden vart ju uttänjd där o förblev ett nr för stor!
 
varför dvärgraser har väldigt lätt att få hakpåse är för att det är väldigt lätt att överutfodra dem, punkt slut.
tråkigt är dock att hakpåsen sitter kvar fast med 'utan innehåll' om kaninen bantas ner till normalvikt.
så att en normalviktig kanin inte kan ha hakpåse som jag först skrev är ju litet missvisande.
 
ja...
den "hakpåse" som sotis har på den bilden består av hud och päls som blir extra tydlig då hon ligger och burrar och myser som hon gör på bilden...

På vilket sätt tycker du att Belsebub ser överviktig ut???

:banana:Charlie :banana:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Zacci
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 389
Senast: iNHALE
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
500

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp