Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Så många fina katter! Jag säger det igen - här antagligen mindre ifrågasatt än när jag postade samma påstående på FB . Det finns inga som kan se ut att njuta så mycket som katter!
Ser att det inte bara är jag som har problem att fånga dedär svarta katterna på bild och det är lättare att få bra kort på dem när de ligger still än när de rör på sig
Får se om jag kan länka till lite bilder
Min randiga Bettan när hon var liten - tror det är hon eller någon av hennes två randiga syskon
I övrigt så är favoriten att leka apport med sugrör och fjädervippa. Hon kommer o släpper grejerna på ens fötter eller hoppar upp i soffan o lägger den i knät.
Det gäller att se upp när de får de där helsvarta ögonen, attacken kan komma när som helst! Allra farligast för liv och hälsa är om katten sitter bakom en soffa eller dylikt och man råkar kika över kanten.
Att en korthårig tabby kan få mig så knäsvag är väl ett bevis på att man verkligen älskar färgen? Föder ju upp Birmor med fokus på just blåtabby men de är ju som sagt rätt välpälsade i jämförelse.
Vad Är hon för nått??
Jag tycker förövrigt att din lilla Socker är rätt lik min lillfjant. Vet inte om det är färgen i kombination med blicken...
Här är hon bara fyra månader förvisso och det påminner mig om att jag måste ta nya bilder på henne.
Socker charmar då alla tror jag! Och ja, man kan faktiskt se likheter mellan dem, och det ska bli intressant att se hur han utvecklar sig och hur han blir som fullvuxen (han är snart fem månader). Då får vi jämföra igen! Socker är en liten hittekatt, en korsning av något slag, men det är väl inte så osannolikt om det ligger Birma någonstans längre bak med tanke på likheterna. Vet du förresten hur lång tid (i generationer) det tar innan "långhårigheten" försvinner om man blandar in Birma i en vanlig huskatt? Kan rent av avkomman av en Birma och icke långhårig katt bli korthårig?
Inte lätt att skriva detta, med en kisse som med högsta intresse följer knapptryckningarna och gärna själv trycker på ett par tangenter för att fånga muspekaren.
Lantbruksdjur Jag har läst på lite om kalk visavi målarfärg i hönshus bl.a. här https://www.alternativ.nu/index.php?topic=164117.0
och tänker att väl...