Bildhanteringsprogram till Mac

KesoNeso

Trådstartare
Hej

Jag undrar om någon vet om det finns något bra program för bildhantering till Mac.

Jag är ganska okunnig vad gäller datorer så jag känner att photoshop är lite väl avancerat.

Finns det något enklare program som man kan ladda hem?

Det jag behöver kunna göra är att på en bild få vit bakgrund överallt runtomkring själva huvudobjektet. Hoppas ni förstår....
Jag gör en hemsida till vårt företag och vill kunna ta en bild på en produkt och sedan få fram bara produkten utan bakgrund.

Finns det något bra tror ni. Vill liksom inte köpa hem photoshop för tusenlappen och sedan inte kunna hantera det.

Hjälp........

Sv: Bildhanteringsprogram till Mac

Jag har faktiskt tittat lite på antingen photoshop elements som du nämnde och även photoshop cs5. Men jag är som sagt rädd att de är lite för svårhanterade. Tror du din chattkompis vet vad som skiljer de två åt i grova drag?
När man läser om dem så verkar cs5 vara mer för nybörjare.

Apature har jag aldrig hört talas om. Ska kolla upp det. Tack!

Jag har faktiskt tittat lite på antingen photoshop elements som du nämnde och även photoshop cs5. Men jag är som sagt rädd att de är lite för svårhanterade. Tror du din chattkompis vet vad som skiljer de två åt i grova drag?

Han säger att:
det är väl snarae så att Elements är en bantad version av vanliga cs5. Det finns även ett program som heter Lightroom som borde vara användbart. Det ska vara lite enklare att handsaks med om jag har förstått saken rätt. Men observera att jag själv inte på något sett är något proffs på bildhantering!

Hej!

Vill du ha ett relativt enkelt program är pixelmator bra.

Photoshop kostar dels en väldig massa pengar och är dessutom ganska svårt att lära sig (och ännu mer så när man inte använder det konstant, man får lära om varje gång..).

/Lavinia, antar att jag går under epitetet mac-nörd jag med. Har bara 3 st hemma som är mina.. sen har vi 3 eller 4 till..

GIMP bör fungera för dej, helt gratis dessutom, bara googla gimp for mac så hittar du det direkt. Det är påminner om en basic version av photoshop. Finns massor av hjälp att få på nätet om man behöver det dessutom.
Har photoshop på min mac men gimp på min surfdator (pc) för enklare redigering!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag har sedan några månader tillbaka en Macbook. Novis som jag är på Mac har jag provat mig fram och lärt mig under tiden. Något som jag...
Svar
9
· Visningar
3 144
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 817
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka