Bukefalos 28 år!

Bildpublicering, rätt eller fel.

Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

I den här frågan handlar det inte om barnets bästa. Det handlar om bilder som inte barnen kommer ta skada av. Nämn ett exempel på ett barn som blivit skadat för ett normalt foto på barnet? Då ska det vara en helt vanlig bild, typ ett barn som sover i sin vagn eller liknande.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Det är helt sant: det är en ren gissning från min sida att det är båda föräldrarna som är grälsjuka. Att den ena är det syns ju tydligt, men det är ju illa nog.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

I den här frågan handlar det inte om barnets bästa.
Tack. Tack för att du bekräftar det som jag har misstänkt under hela trådens livstid: du ger fullständigt fan i ditt barns intresse och bästa - det är bara dig och dina rättigheter mot ditt barns mor det handlar om.

Naturligtvis är det barnets bästa det handlar om. Det är det ENDA den här frågeställningen handlar om - eller borde handla om. Något annat perspektiv är, för mig, inte möjligt att se eller argumentera utifrån.
.
Det handlar om bilder som inte barnen kommer ta skada av. Nämn ett exempel på ett barn som blivit skadat för ett normalt foto på barnet? Då ska det vara en helt vanlig bild, typ ett barn som sover i sin vagn eller liknande.
Men det vet du ju inte. Du vet ju inte vad ditt barn kommer att tycka, i framtiden, om att bilder på honom/henne ligger ute på internet. Det kanske tar extremt illa upp - och det är väl skada nog?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

*kl*

Sen tycker jag ni är lite fräcka som antyder att jag bara skulle bry mig om mig själv. Ni vet inget om min relation till barnet. Därför anser jag ni kan hålla de åsikterna för er själva. Jag behöver inte sitta här och försvara mig till er. Jag känner inte er, ni är inga nära vänner eller familj till mig. Som jag förklarat om och om igen, eftersom jag anser att detta inte är något som skadar ett barn så har det inget med barnets bästa att göra.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Nu kommer du att förbanna mitt goda minne. Men innan du gör det, tänk då på stackars mig som måste dras med det hela tiden:o. Det är ingen hejd på hur mycket onödigt som lagras där, i stället för sånt jag behöver komma ihåg.

Så nu kör vi:

När din flickvän la ut en bild av dig på Buke så skrev du ungefär "Ojdå, har hon lagt ut den här utan mitt tillstånd?"


---

Jag kunde verkligen inte låta bli. Möjligen har jag några bokstäver som blockerar min impulskontroll:eek:;)
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

på facebook kan man välja att endast ens vänner ska kunna se albumet och det ser jag inget fel i.
Finns gott om "skyddade" album tillhörande människor jag inte ens känner som jag kan titta in i, eftersom någon jag känner som även känner personen i fråga har kommenterat eller taggat en bild i albumet. Jag kan inte gå in på albumets översiktssida, men jag kan lätt klicka på den taggade/kommenterade bilden - som ju syns på Facebooks startsida - och därifrån klicka mig igenom albumet.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Det var ett skämt och det var ganska tydligt med smileyn.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Jag behöver inte sitta här och försvara mig till er.

Det står dig iofs fritt att låta bli.

Vi läser bara vad du skriver.

Jag har inte sagt att din livsföring präglas av att du bara tänker på dina "rättigheter" som förälder istället för barnets bästa. Jag har skrivit att det är vad dina inlägg handlar om. Om livsföringen och inläggen matchar varandra eller inte kan jag bara spekulera i.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Smileyn kommer jag inte ihåg men du har säkert rätt. Det var ju alltid en tröst att jag inte kommer ihåg allt:crazy:
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Jadå, jag tror er definitivt. Den var bara för bra för att hålla inne med:D.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

För att jag inte håller med dig om frågan huruvida bilder är barnens rätt eller inte så bryr jag mig inte om mitt barn? Jag har för övrigt trianglat det inlägget, väldigt kränkande att bli anklagad för att inte bry sig om sitt barn för att jag inte håller med dig. Du vet absolut ingenting om min relation till barnet. Att jag anser att foton inte är skadligt eller har med barnets rätt att göra ger inte dig en anledning att anklaga mig för att inte bry mig om mitt barn. Det är bara ett jävligt lågt påhopp. Hur kommer det sig förresten att du har tolkningsföreträdelse gällande det jag skriver?
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Fast det finns ju lösenordsskyddade lösningar för det, så det såg jag inte ens som ett skäl. För att det ska vara på FB får du ju vara restriktiv med dina vänner, hur vet du att den avlägsna släktingen, jobbarpolaren, skolkamraten eller någon annan du mest är bekant med inte tar en fin bild och slänger upp någon annanstans?

Den andra föräldern kan ju knappast ha synpunkter på att du har en BDB med bilder där endast de närmaste har lösen till?

Men det är ditt enda argument för då, med andra ord?
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Du säger ju själv att den här frågan inte handlar om barnets bästa. Det finns inte så många sätt att tolka det på.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

FB var bara ett exempel. Jag har redan skrivit att jag inte anser det livsviktigt att lägga ut bilder. Men jag ser inget fel i det. Att man som föälder är stolt och vill visa upp sitt barn för vänner och släktingar som till exempel facebook anser jag vara skäl nog.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

*kl*

Som jag förklarat om och om igen, eftersom jag anser att detta inte är något som skadar ett barn så har det inget med barnets bästa att göra.

Jag har inga barn, men du ville ju även ha svar från icke-föräldrar.

Faktiskt kan du ju idag inte veta vad som kan skada ett barn, eller hur? Det skulle inte förvåna mig om det om tjugo år kommer våldsamma reaktioner från barn som "växte upp" på Internet och de vuxna som lade ut bilderna då (d.v.s. nu) och skrev texterna står frågande.

När jag var kanske tre år brukade min farfar och jag hitta på sagor tillsammans. Detta spelades in på band, som mina föräldrar sedan skulle spela för diverse personer i tid och otid. Anledningen var att de var stolta för att jag hade sådan flödande fantasi. Själv fullständigt avskydde jag det. Så mycket att jag än idag, fyrtio år senare verkligen inte vill höra mig själv på band. I skolan hade jag, som var ett ess i svenska, skitsvårt för högläsning. Jag har en aning om varför.

Som sagt: mina föräldrar spelade inte upp de där banden för att de ville mig illa. De var stolta. Men jag tog illa vid mig. Hur kan du vara säker på att ditt barn inte kommer att göra det i framtiden? Vissa "Internetbarn" kommer garanterat att göra det, andra inte. Men i nuläget kan vi inte veta vem som kommer att göra vad. Mina föräldrar skulle inte gjort något de trott att jag "lidit" av. De gjorde misstaget att tro att jag var likadan som dem, vilket jag inte var på denna punkt.

Vet du helt säkert vad ditt barn kommer att tycka?
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Så för att jag inte tolkar den här saken likadant som du, då bryr jag mig inte om mitt barn? Inser du själv inte hur dumt det låter? Om jag anser att man inte ska elitträna sina barn till en sport men en annan person gör det. Ska jag då anse att h*n inte bryr sig om sitt barn? Man kan inte tycka likadant i allt, men det betyder inte att man inte skulle bry sig om sitt barns bästa. Du verkar missa min poäng, om en förälder anser att det inte skadar barnet eller påverkar barnet på ett negativt sätt betyder inte per automatik att föräldern inte bryr sig om sitt barn.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Naturligtvis finns det ingen garanti för något egentligen. Men jag är rätt övertygad om att bilder på ens barn på exempelvis FB inte kommer skada barnen. Då kan vi inte ta vanliga foto heller och visa för vänner och familj för att det kan skada barnet. Jag hade ju aldrig fått för mig att lägga upp en bild som skulle vara pinsamt eller på annat sätt olämpligt.
 
Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.

Om det var så att bilder på FB var skyddade lika väl som att du skickar runt ett fotoalbum hemma i soffan skulle jag förstå dig. Men att lägga ut en bild på nätet är som att du trycker upp miljontals kopior av bilden och skickar runt personer i alla städer i världen att dela ut dem till folk på gatorna. Den går till alla överallt, och för alltid. På FB spelar det som sagt ingen roll om det är låst, andra kan se bilderna iaf, lite krångligare bara.

Nej, men det var därför jag blev intresserad av om du har något bra skäl till att lägga ut bilder på nätet, som inte går så otroligt lätt att "kringgå", dvs genomföra utan de negativa delarna i en offentlig publicering, som detta skäl?
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 580
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
978
Senast: Queen
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 783
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp