Bukefalos 28 år!

BILDTAJM!!!

Tack, tack :bump: :bump: :bump:
*Klistrar genast upp guldstjärnan i en splitter ny bok*

När vi skaffade henne som valp talade läkaren om för mig att jag var deprimerad.
Bra med en hund som tvingade ut mig + att jag skulle vara sjukskriven att bra tag.
Maken var inte sjuk då.
Det visade sig att min "depression" var kronsik trötthetsyndrom som sedan utlöse fibromyalgi.
Maken som var frisk hade däremot inte problem med att gå ut med Dessie och jag gick ut ibland för att träna henne mest (har inte varit så här dålig hela tiden) annars så har det varit maken som har gjort det.
Tyvärr har han också utvecklat kronisk trötthetssyndrom (sammanträffande eller vad) och har långsamt blivit sämre.
Jag har sagt att han får säga till när det blir för jobbigt för då får vi hitta nytt hem till Dessie.
Nu har han blivit så dålig att han har svårt att orka tyvärr :(

Som tur är så är Dessie en rätt okomplicerad hund med bara några få olater som faktisk är möjligt att träna bort helt.
Hon har lätt att finna sig tillrätta, stjäl inte mat, älskar att träna, är alltid positiv osv.
Hon har bott hos oss från 8 veckors ålder så vi känner till hela hennes liv=fördel och hon blir 4 om lite mindre än 2 månader.
Hon är helt okomlicerad när hon löper dessutom :D
Jag har mailat uppfödaren som skulle prata med maken för att se om dom skall ta tillbaka Dessie och skulle få svar efter helgen :)
Kan dom inte ta henne får vi leta nytt hem och jag kommer att vara helt ärlig om hennes "olater" + att det får hellre ta lite längre tid och att hon kommer till så bra ställe som möjlig än att ta första bästa som ringer.
Jag kommer också ha frågor serö :angel:
 
På min hemsida (lænk nedan) finns bilder på jæmten och två av settrarna. Klicka på foto ->djur
 
Och min tervtik,13 år,(12 år på bilden)
titti.jpg


Och så får vi inte glömma den lille rackarn,jrt'n 8 år
astrid.jpg


Sorry om bilderna är stora,men jag har inte en aning om hur man gör de mindre..
 
Tyvärr fungerar inte dina bilder alls.

Ett lätt tips om du vill minska dina bilder..

Öppna dom i Paint, där kan du försminska bilderna lätt.
 
Detta är min dobermann Conny. Han fyller 4 i sommar och dessa kort togs strax efter att jag hade hämtat hem honom.

Hoppas de inte blir för stora.

conny6(1)_orig_se.jpg


conny19(1)_orig_se.jpg
 
119107736zymrwv_ph.jpg

Xena, Welsh Corgi Cardigan, snart 3 år, gosar med ena katten.

119107965ifpiip_ph.jpg

Vår förra hund Pepsi, Welsh Corgi Pembroke, blev 7 år.
Här med sin BIR-rosett. :love:
 
det syns att det är en pudel, jag menade bara att han såg svart ut :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 546
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 431
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 635
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 840
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp