[Bildtråd] Färgglatt!

Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Bilderna måste finnas uppe på nätet!
Om du t.ex har bilder på Facebook;
högerklicka och tryck på "kopiera bildadress"
Så skriver du


Om du PM:ar mig med vart bilderna finns/länk till dem så kan jag hjälpa dig!
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Åååh, en isabell!
Någon gång SKA jag ha en isabell! De passar i det mesta ju! :love:
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

jag vill också ha en isabell!
tillbaka till tråden. nu är våra reflexserier kompletta:

medryttis (bus_my här på buke) på ponnyn nu med det rosa ländtäcket:
154565_500046714433_582504433_7064447_3014700_n.jpg


och jag med den grå i den oreangea serien
74374_500046639433_582504433_7064445_3196911_n.jpg
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

jag vill också ha en isabell!
tillbaka till tråden. nu är våra reflexserier kompletta:

medryttis (bus_my här på buke) på ponnyn nu med det rosa ländtäcket:
154565_500046714433_582504433_7064447_3014700_n.jpg

Vad fint täcket blev!! Vad är det för material som ni använt?
Tycker ni att halsringen i reflex är? Jag tycker den glider runt fasligt mycket..

Skimmeln du harär ju en riktig läckerbit, den säger man inte nej till :love::love:
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

ja det blev skitsnyggt! och bra! vet ej materialet, det får my svara på (här eller i tråden "sy egen hästutrustning" det är ngt glansigt som med impregnering höll riktigt tätt, fleecefoder under!

ja den åker runt lite, inte så den påker av men jag vill gärna ha resåren vid manen och största delen av reflex-piggar på manfria sidan (mot vägen och för att den ska glöra ngn nytta, båda hästarna har ju lååång man, dock köptes dne nog till halvblodet) hade man haft den i förbygelmodell så hade dne kanske varit mer stilla, men tycke rändå dne är smidig att bara dr apå och slippa krångla med gjorden, så är nog nöjd trots allt.

haha, jag håller med.. (kund einte heller säga nej när föregående ägare ringde och bönade o bad att jag skulle köpa..) det var bara att sluta röka, spara pengar och bygga en box till.... :angel:

men för att inte glida ifrån trådämnet så får jag väl leta rätt på lite ovisade bilder...

den spanska grå i sin spanskafärger-kapson och lina :love:
155566_499481874433_582504433_7055399_814324_n.jpg


halvblodet nu då:
juligt, tjock och rött:
http://joizmeds.mittspejs.se/P3115702

roooosa från topp till tå :)
http://joizmeds.mittspejs.se/P3115701

golden stipe-matchat
http://joizmeds.mittspejs.se/P3038501
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Verkligen, det ser ut att vara butiksköpt! Då ska jag gå in på den tråden och försöka luska ut vad ni använt där material. Jag vill gärna ha något som man kan ha även när det är lite regnigt..

Åh, varför är det aldrig någon som ringer till mig och bönar på det sättet?! :cry: Haha, jag kan tänka mig att det var lätt att fimpa då :p

Haha, värst vad ni är matchningsbenägna, det får mig att blekna i jämförelse. :angel:
Älskar tomtebilden :D
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

ja allt hon syr är helt underbart!

*mumlar något om att jag var(är) ganska ensam om att ha velat ha hästen efter att ha träffat honom*

haha vaddå, det är ju livsviktigt (kul) att matcha (men halvt omöjlig tibland, köper man lindor o schabrak i samma färg och märke och lik förbannat skiljer det sig lite :devil: ) menngt ska man la fly o distrahera tankarna med ;P

det är tydligen viktigt att matcha även allra första gången en unghäst ska ha sadel och träns på sig.. enligt medryttis :love: var dte även viktigt att lilla prinsesshästen fick englitterdiadem också...
http://joizmeds.mittspejs.se/P2407435
eller me rosa träns o benskydd till tömkörningens
http://joizmeds.mittspejs.se/P2511122

vet ej om jag visade denhär men här har ni starkt färgglatt, ceriserosa pullarludd, lindor o schabrak
http://joizmeds.mittspejs.se/P2923854

självklart måste hinde roch hinderstöd match ao vara färgglada också.. hmm hittar ingen bild på vårat helceriserosa hinder.. men klubben har likadana rosa bommar.
http://joizmeds.mittspejs.se/P3002569
(jobbigt bara om man är oreange, då skär det ju sig att hoppa de rosa hindrena...)

fast tråden tillåter alla hästutrustning va? måste ju visa vår egengjorda och målade hinderpark :). de blå stöden och bommarn aär dock numera blå och grå.
http://joizmeds.mittspejs.se/P2173552
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Har åxo knallgult till en:
Photo_90679_1416820.JPG

4969561.jpg


vinrött på en:
Photo_90679_1411741.JPG


Har blått på alla "saluhästarna"
Trasan:
24279346.jpg

Angus:
23179972.jpg


Klarrött:
8873668.jpg
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Oh så fint !!! =)

Bomlöspad:
clpad2.jpg.jpg
[/QUOTE]
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Hur länge har du haft honom?

Haha, jag håller definitivt med! Jag försöker att matcha allt som jag kommer över :D Ibland när jag har bråttom så kastar jag på de reflexersom ligger överst, så att vi ser ut som små färgstänk i mörkret, men annars så ska det vara snyggt och matchat tycker jag.Ska jag linda i en färg kan jag inte ha en helt annan färg på padden eller sadelfilten, då får jag nipper! Vilket är fullt normalt :angel:
Har också varit med om att man försöker få till det, men att det skiljer sig med vissa marginaler :devil:

Haha, det är klart att man ska ha på sig glitterdiademet med hjärtan på! Hur gulligt som helst ;)

Det är klart att hinder räknas!
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Vad mysigt att hon har samma röda på overallen som grimman!

Idag kom mina nya lindor! Oranga mjuka saker som kommer bli skitsnygga på hästen. Jag har inte hunnit linda på, men kastar in en bild redan nu, då jag är så stolt över dem :love:

picture-1352_118518826.jpg


Nu hoppas jag att den sadelfilt jag önskat mig i julklapp kommer i år,så att vi kan matcha snyggt.
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!




:angel:


Dock har jag fått lov att kasta den då den har gått sönder:cry:
Hur varm och skön som helst, men kanske inget man åker och tränar i:p

Och sen tyckte jag att det här var färgglatt, men inte efter ha sett era bilder här i tråden:o
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

Måste börja med att tacka :) (Det är jag som är My, som sytt det rosa reflex-ländtäcket)

Kan tyvärr inte svara på vad det är för material, men gissar på att det är någon slags kraftigare fodertyg, det är ganska stelt och blankt. Hittade det i en tygaffär i en stuvlåda. Själv tyget i sig är inte vattentätt, men blev det efter impregnering. Undertyget är i fleece, utklippt från ett billigt fleecetäcke, där även kantbandet kommer ifrån. Reflexerna är från en reflexväst, och stropparna är gamla ben-snören :) Man kan hitta material lite var som.
 
Sv: [Bildtråd] Färgglatt!

*kl*

Åh, måste måste måste berätta!
Jag tror på riktigt att jag hittat min drömhäst :love:
Förvisso en liten ponny-hingst, skimmel! Väntar på ett mail-svar med film, sen blir det steg två och förhoppningsvis har han lika fin gång som bilderna visade! Och om jag lyckas få denna lilla sötnos, så skall det bli så färgglatt så!

Tänkte klä min förra valack, svart på 170 i manken, i rosa lindor och schabrak men jag var så elak att jag inte kunde hålla mig för skratt..
Tyvärr har jag ingen bild från detta tillfälle! Men han stod där och såg lite ledsen ut, tror inte han ville bli förknippad med hans sexuella läggning :angel:
Det var ju bevisat i hagen att han gillade män :angel: Haha
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
158
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 050
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag har en hund som inte vill äta, jag tycker att jag har testat en massa olika foder och toppingar men ingenting duger. Tänkte därför...
2
Svar
33
· Visningar
1 997
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp