Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det har varit långt mellan gångerna jag orkat mig upp i sadeln nu under vintern och våren då jag haft en sämre period i min sjukdom.
Men igår var jag så sugen så jag var bara tvungen. 15 min och sedan var benen alldeles skakiga men så värt det
Roligt att få känna att det jobb vi gör på töm och för hand gett resultat även när jag sitter på.
Vi har haft inbetning i vår sommarhage under veckan, den tredje hästen (islänning) har gått i liten hage i hagen för att alla ska vänja sig vid varandra och det har varit nemas problemas. Förutom den så är det min och min väns ponny, de känner varandra väl. Idag när vi släppte ihop alla sparkade min hysteriskt mot den stackars islänningen som inte gjorde någonting, jag har ALDRIG sett henne mata så mot någon häst. Hon har gått både på flock och med enstaka hästar där hon alltid varit lägst i rang och flyttat sig för alla. Där har hon sagt ifrån ibland och sparkat när hon blivit runtvallad men inte så från ingenstans. Nu var det verkligen gå fram och vända sig och börja sparka hysteriskt.
Blev bara så chockad över det hela då hon aldrig visat såna tendenser innan. Vet att det var likadant i en flock förra sommaren, då gick två islänningar med tre storhästar och där matades det hej vilt vid ihopsläpp med skador som följd.
Kan det ha med islänningarna att göra? Är det annorlunda för våra ”vanliga” hästar när det kommer in islänningar i flocken? Eller vad kan detta bero på?
Nova och jag skrittade ut för första gången idag, hon skötte sig utmärkt.
Tycker manen börjar bli mindre och mindre grå, men idag såg den verkligen stålgrå ut
I morse när de släpptes ut på betet gjorde min argbigga ingenting, så förhoppningsvis var de första kaosartade minuterna igår allt som behövdes när jag kom förut och skulle ta in stod hon med islänningen medan den andra ponnyn stod långt bort utan att ”hålla koll” på min
Onödigt att jobba grunder och lösgörande när man kan visa upp de högra skolorna ändå, typ…
Det var lite hett mellan öronen i går kväll med endast två lägen. Stå stilla eller springa full fart
Hundavel & Ras Jo, jag har förstått på andra inlägg att du är pro-AI. Själv väljer jag att lyssna på dom experter som varnar för att utvecklingen borde...