• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 540
  • Visningar Visningar 36 901
1000001336.webp

Ridhusutflykt när vädret inte kan bestämma sig mellan strålande solsken och ösregn med blixtar 😬

IMG_3021.webp

Han sprang så fint på töm idag i nya tränset. Men när vi skrittade av efter grusvägen lyckades han skaka av sig även detta!
Höll på bli katastrof då tränset hängde i tömarna ner mellan frambenen på honom.
Han blev lite stressad och fundersam över vad som hände och jag trodde att han skulle springa hem och såg bara ett kaos med tömmar och träns intrasslade runt benen eller i tusen bitar. Men han tog sitt förnuft till fånga och lyssnade på mina prooo och stannade tillslut så jag kunde ta på tränset igen. Phu! 🥵
Vet inte hur jag ska få tränsen att stanna kvar när han skakar pga insekter?! Kommer inte våga mig utanför ridbanan förrän jag löst detta… Ska prova utan huvan och se om det gör att tränset stannar kvar.
Har inte varit något problem tidigare.

Visa bifogad fil 170078

Han sprang så fint på töm idag i nya tränset. Men när vi skrittade av efter grusvägen lyckades han skaka av sig även detta!
Höll på bli katastrof då tränset hängde i tömarna ner mellan frambenen på honom.
Han blev lite stressad och fundersam över vad som hände och jag trodde att han skulle springa hem och såg bara ett kaos med tömmar och träns intrasslade runt benen eller i tusen bitar. Men han tog sitt förnuft till fånga och lyssnade på mina prooo och stannade tillslut så jag kunde ta på tränset igen. Phu! 🥵
Vet inte hur jag ska få tränsen att stanna kvar när han skakar pga insekter?! Kommer inte våga mig utanför ridbanan förrän jag löst detta… Ska prova utan huvan och se om det gör att tränset stannar kvar.

Barka har lyckats skaka av sig tränset ett antal gånger också, men bara med huva under, så tror det absolut gör skillnad.

Visa bifogad fil 170078

Ett tips är att rida med en vanlig flughuva över tränset, det gör jag vid både ridning och körning och han har aldrig lyckats skaka av sig tränset. Har ingen nosgrimma heller som kan stoppa. Då skakar han ändå en del.

Liknande trådar

Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
36
· Visningar
1 921
Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 9 10 11
Svar
203
· Visningar
23 791
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Jahapp då startar jag en ny tråd. Försiktigt positiv då jag fått kontakt med en säljare som tycker att jag låter vettig. Får se om det... 9 10 11
Svar
200
· Visningar
15 605
Senast: Elendil
·
Gnägg När jag var liten på 70-talet fanns det två albinoponnyer på Clarebergs ridklubb. Den ena hette Soleil vad hette den andra?
Svar
9
· Visningar
798
Senast: fejko
·

Allmänt, Dagbok

• Sommarpratare 2025
  • Svensk Politik 4
  • Träning och hälsa del 13

Barn

Hund