• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 160
  • Visningar Visningar 92 516

Bukefalos 30 år!

Provade nya regntäcket idag. Men Frasse ville inte stå modell.

Bifogade filer

• IMG_0121.webp
    IMG_0121.webp
    484,9 KB · Visningar: 83
Obligatoriska betningspausen! Förresten hennes färg, de ringarna hon har på kroppen, kallas det något eller är det bara så vissa skimmlar ser ut? Många har kommenterat att hon har ”cool” färg så det verkar inte vara SÅ vanligt? Syftar inte på ”trivselfläckarna” utan de mörka ringarna samt de med vitt i 😄
IMG_1454.webp

Apelkastad och trivselfläckar är väl samma sak? Jag tänker på de små, mer markerade ringarna 🤔
Visa bifogad fil 166314

En apelkastad häst är väl oftast en skimmel och har permanenta (nåja, de bleknar väl med åldern) fläckar medan "trivselfläckar" kommer och går? Har ringat in apelkastningen. De övriga fläckarna vet jag faktiskt inte, de större liknar inte en flugskimmel heller även om hennes övriga färgteckning påminner om det.

Bifogade filer

• Screenshot_20250423-182640~2.webp
    Screenshot_20250423-182640~2.webp
    114,9 KB · Visningar: 39
En apelkastad häst är väl oftast en skimmel och har permanenta (nåja, de bleknar väl med åldern) fläckar medan "trivselfläckar" kommer och går? Har ringat in apelkastningen. De övriga fläckarna vet jag faktiskt inte, liknar inte en flugskimmel heller.
Ja precis, det är så jag tänker med! Nej dom andra små fläckarna är ett mysterium 😅

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka