• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 160
  • Visningar Visningar 92 527

Bukefalos 30 år!

Äntligen lite sommar här i norr! Fick en fin tur med mina hästar och min medryttare.

Bifogade filer

• IMG_8376.webp
    IMG_8376.webp
    190,2 KB · Visningar: 98
Beställde 8 cavalettistöd (behövde egentligen koner men tänkte att det var ju bra med bomstöd med och slog två flugor i en smäll). De var i lite sämre kvalitet än väntat så när isisen inte kunde hålla reda på benen och gångarterna snubblade han och förstörde en på en gång. 🤷‍♀️
IMG_0178.webp

Beställde 8 cavalettistöd (behövde egentligen koner men tänkte att det var ju bra med bomstöd med och slog två flugor i en smäll). De var i lite sämre kvalitet än väntat så när isisen inte kunde hålla reda på benen och gångarterna snubblade han och förstörde en på en gång. 🤷‍♀️ Visa bifogad fil 170465

Rekommenderar Ikeas potta Lilla om du vill ha fler. Billiga och förvånansvärt tåliga!

Jag har ångest varenda dag när jag tar av honom flugtäcket. Snart ingen man kvar alls 😭😭😭
Han kliar så den blir som svinto och lossnar i stora tussar. Ändå har han Rambo hoody dygnet runt och jag smörjer diverse antiklimedel… 😩

Visa bifogad fil 170677
Lider med er 💕
Min treåring har eksem och det är så hemskt för henne och jag tycker så synd om alla dem som kliar sig. 😞

Lider med er 💕
Min treåring har eksem och det är så hemskt för henne och jag tycker så synd om alla dem som kliar sig. 😞
Upplever inte att min har eksem. Han kliar sig bara på ett visst ställe av manen och gör så året runt. Jag tror att han helt enkelt upptäckt att det är väldigt skönt att klia sig just där… 🙄
Vintertid skyddas manen av tjockt halstäcke. Tar jag av halstäcket ser jag direkt att han varit där och kliat sig. Nu på sommaren blir det liksom dubbelt slitage då flugtäcket nöter manen plus att han kliar sig.
Sedan blev det faktiskt värre när jag började smörja med Bio skin oil. Manen blev liksom sträv och konstig av den och blir som svinto när han kliat sig.
Tips på annan smörja mottages tacksamt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka