Bukefalos 28 år!

Bilist skrämde hästar i Tyringe

Sv: Bilist skrämde hästar i Tyringe

Körkortet borde dras för grov vårdslöshet i trafik och han borde anmälas även för vållande till kroppsskada alt grov misshandel eller liknande! Dessutom borde det vara ännu mer graverande eftersom det gäller minderåriga.

Polisen gör oftast NADA åt såna här fall när man ringer och anmäler - har själv gjort två sådana anmälningar och ingen av gångerna har det lett någon vart, förundersökning läggs ner. I ett fall så var det inte ens ett brott begånget enligt polisen. När jag ställde frågan om någon av oss ryttare måste DÖ först innan det går att göra något åt bilisten så fick jag inget bra svar på den frågan.
 
Sv: Bilist skrämde hästar i Tyringe

Vilken j*kla idiot! Indraget körkort på studs och få betala ett lagom saftigt skadestånd vore inte mer än rätt.
 
Sv: Bilist skrämde hästar i Tyringe

Sånt här räcker det inte enligt mej med indraget körkort. Avsiktligt som det va borde det vara försök till misshandel eller dråp!
 
Sv: Bilist skrämde hästar i Tyringe

Tyvärr har polisen sån liten möjlighet att göra något pga lagar och brist på bevisning.
Jag ringde och bad polisen medla mellan mej och en idiot som avsiktligt försökte skrämma min häst när jag va ute och red. Dom ville att jag skulle anmäla det hela men medgav att det blev ju bara ord mot ord. Så tillslut ringde dom och talade med personen.
Personen fick veta vad som gäller runt hästar i trafiken och att han skulle vara glad att jag inte anmälde.
 
Sv: Bilist skrämde hästar i Tyringe

Hjälpte det något?

Yepp :laugh:. Han hejjar så glatt när vi möts numer. (Innan såg han ut som om han skulle kräkas när han såg mej). Så han tog det hela på allvar. Andra i området blev skitglada oxå för han kör lugnare när han möter alla nu.

Han är säkert skitsur egentligen. Men budskapet gick iaf hem ;)

Lägger till att jag konfronterat honom vid tidigare tillfälle men han blev helt vansinnig och kallade mej och min familj en massa saker. Som att jag själv körde som en bildåre förbi hans hus där hans barn lekte. Och vid tillfället hade jag inte ens körkort utan gick eller åkte moppe. (givetvis otrimmad).
Efter det samtalet som inte ledde någonvart så höll jag mej undan. Men ibland möts man vare sej man vill eller inte.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 611
Senast: liiinnea
·
  • Artikel
Hästnyheter En ung flicka som var ute och red på onsdagen fick föras till sjukhus med ambulans, efter att hennes häst galopperat upp på en väg och...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 001
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp