Bill Gates låter miljonerna rulla för sin dotters hobby

Jennifer Gates dotter till Bill Gates, en av världens rikaste män, satsar på en karriär på hoppbarnorna.
Då ställer pappa Bill Gates upp och stöttar dottern.
Bland annat har han köpt flera hästgårdar i både USA och Europa – och budat över 80 miljoner kronor på en häst till dottern.
 
Varför menar du att det inte är en karriär?

Jag anser att det finns en värdering i ordet hobbyryttare som är lätt föraktfullt.

Jag anser att sport på högsta nivå inte är en hobby
Kalla det amatör, då?

Sen vet jag ju inte om det behöver vara så nedsättande. Hinrich Romeike kallade sig själv hobbyryttare, eftersom han jobbade som tandläkare med hästarna som fritidsintresse, och han tog ju två OS-guld. Så det går ju uppenbarligen att komma långt, även om man ”bara” har hästarna som hobby, och inte som huvudsyssla.
 
Jag kan tillägga att jag inte hade kallat det för hobby om hon hade hållit på med det som största sysselsättning dagligen. För då hade jag mer tänkt på det som ett yrke. Även om hon inte hade tjänat pengar på det.
 
Jag kunde inte lata bli att googla nu. Sa har sager Jennifer Gates sjalv i en interview ... About Jennifer Gates

*But her medical school ambitions might be postponed as she continues to excel as an equestrian, Gates told the Horse Network. "I always thought I'd just be an amateur and go to medical school or pursue another professional career," she said. Now, she's considering dedicating "a few more years" to the sport in order to "see where it goes."

Artikeln sager ocksa att hon, "Vunnit tusentals dollar" som ryttare.

Den stora fragan ar ju da om man ar proffs nar man tjanar pengar pa sin "hobby" eller vad som behovs for att det ska raknas som proffs satsning och ett yrke?

Oh, och det faktum att pappa Bill lagt ner en hel massa millioner pa hast "stalle" i Wellington (Florida) ar inte nagon stans att kasta bort penger, snarare en mycket bra investering. (Liksom lagenhet i New York, och vad annat som kan tankas ha inkopts till barnen).
 
Varför menar du att det inte är en karriär?

Jag anser att det finns en värdering i ordet hobbyryttare som är lätt föraktfullt.

Jag anser att sport på högsta nivå inte är en hobby
Kanske alla inte är där för att göra karriär, kanske vissa har råd med hästar och sporten på den nivån och har bara kul, för man har ett intresse liksom. Det är inget krav att pyssla med hästar på heltid för att få tävla. Som jag sa tidigare, vi får se om hon satsar helhjärtat på det här eller om hon dyker upp då och då. Om hon släpper allt för att rida, träna och tävla, ja då blir det karriär.
 
Kanske alla inte är där för att göra karriär, kanske vissa har råd med hästar och sporten på den nivån och har bara kul, för man har ett intresse liksom. Det är inget krav att pyssla med hästar på heltid för att få tävla. Som jag sa tidigare, vi får se om hon satsar helhjärtat på det här eller om hon dyker upp då och då. Om hon släpper allt för att rida, träna och tävla, ja då blir det karriär.

Hon har precis gatt klart pre-med pa Stanford (tjejen ar definitivt intelligent, det ar inte latt att komma in pa Stanford)
Om man redan vinner en hel massa pengar pa sin "hobby" och tanker lagga sina lakar studier pa hyllan ett tag for att "se vart hasteriet leder" ... ar det fortfarande en hobby da?
 
Hon har precis gatt klart pre-med pa Stanford (tjejen ar definitivt intelligent, det ar inte latt att komma in pa Stanford)
Om man redan vinner en hel massa pengar pa sin "hobby" och tanker lagga sina lakar studier pa hyllan ett tag for att "se vart hasteriet leder" ... ar det fortfarande en hobby da?
Jag förstår inte varför du drar in vilken skola hon går på eller hennes intelligens. Var har det med hästhoppning att göra? Har du fått intrycket att jag inte tycker om henne? För då har du missuppfattat mig, jag hoppas att hon lyckas stort och blir en bra förebild inom sporten.
Nej, det är inte en hobby om hon lägger allt annat på hyllan och satsar fullt ut på hästar, träning och tävling.
 
Den stora fragan ar ju da om man ar proffs nar man tjanar pengar pa sin "hobby" eller vad som behovs for att det ska raknas som proffs satsning och ett yrke

Fast tjänar pengar blir ju konstigt , egentligen ska en väl dra bort vad cirkusen kostar och då tjänar inte så många några pengar. Fan jag red in 800 spänn förra helgen ju 😂

Nej hobby anser jag inte det är utan amatörryttare om du inte lever på din sport. Men absolut att det inte är hobbynivå!
Hon är amatör ryttare på professionell nivå skulle jag vilja kalla det! Liksom Hinrich Romeike samt alla andra på den höga nivån som har annat yrke!
 
Jag tror man kan tjäna bra med vinstpengar på hästtävlingar i USA. Hon rider väldigt mjukt och fint. Thomas Tranströmer fick nobelpris i litteratur och försörjde sig som tandläkare till pension, amatör, hobby eller proffs? Ja det skulle vara intressanta att se gates bokslut, kostnader och intäkter. Förr var alla som deltog i OS tvungna att vara amatörer, hur den definitionen, definierades vore intressant att se idag. Myglades vildsint av många nationer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenskuppfödda Cadence har nyligen sålts till Bill Gates dotter Jennifer. Uppfödaren Marina Björkman blev både glad och överraskad när...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp