Billig fårskinnspad i hyfsad kvalité?

panaccea

Trådstartare
Jo, jag vet, billig och kvalité rimmar inte :crazy: men käns väldigt onödigt att slänga ut 1000:- på något som bara är tillfälligt..

Sadeln är för vid och hästen är i ett stadie där den musklas väldigt mkt, men måste ha något som fyller ut tills sadeln ligger bra (förhoppningsvis)

Gärna med kanal!

Någon som har erfarenhet av hansbos fårskinnspad?

Sv: Billig fårskinnspad i hyfsad kvalité?

Ska vara av denna modellen:
sadelpad_R1a_mini.JPG

Hej!
Jag köpte min på Börjes i Tingsryd. Gav 399 kr.
Ser ut som på bilden. Använt den varje dag till två hästar i ca 3 mån nu. Håller jättebra, är som ny fortfarande.
Mvh

Har oxå börjes padd, gav 395:- finns på ullared för 299:-

Kanonbra, absolut inte hittat nårra fel på den........ Kanal fixar man lätt genom att ta en sax o klippa till en! ;)

För att få sadeln smalare så måste du ha kanal, om du inte har det så fyller den bara ut.

Jag har Hansbos :banana: och så har jag klippt en kanal i den. Och den e jättebra! Tjock och fäller inte. Har Mattes också, och den e inte alls lika tjock och fällde massor i början. Låg på plats där den skulle gjorde den inte heller. För att en fårskinnspad ska fylla sin funktion så måste själva pälsen va tjock, är den tunn så blir det lätt knöligt.

Ta du Hansbo och klipp själv en kanal i den! Den bästa fårskinnspadden jag har träffat på :bow:

Jag har Gekås och den är helt suverän!
Bra kvalité på fårskinnet, ligger väldigt bra också, är tjock.
Mycket prisvärd och jättebra pad, som kostade under 300:- .
Men Börjes har som sagt också en om du måste beställa.

SnigelEffekt skrev:
Har oxå börjes padd, gav 395:- finns på ullared för 299:-

Kanonbra, absolut inte hittat nårra fel på den........ Kanal fixar man lätt genom att ta en sax o klippa till en! ;)

Instämmer helt. Har både från Börjes och Ullared och de är helt ok.

Liknande trådar

Utrustning Jag har för mig att strlk på den anges som 16-17" och då undrar jag om någon av er vet/tror att man kan använda den till en 17,5 "...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: spoff
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 946
M
Utrustning Det är som sagt alltid något som är problematiskt när man har häst, man verkar aldrig få medvind. Såhär är det iaf, har skrivit det i...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: cactuspower
·
W
Träning Idag slog det mig att jag lägger mer VÄLDIGT :crazy: mycket pengar på ridningen (ridskola). Om jag hypotetiskt sett halverade ridtiden...
Svar
11
· Visningar
1 458
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka