Billig hoppsadel från H**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DisarmoniaMundi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 222
D

DisarmoniaMundi

Är det ngn som har erfarenhet av denna sadel? Jag är på jakt efter en hoppsadel som jag ska använda 1, max 2 dagar per vecka, mest åt gymnastikhoppning. Valet står mellan denna eller en beg. märkessadel (om jag hittar en i rätt strl). Jag är medveten om att kvallan säkert inte är den bästa, men för det priset...

http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/mellan/320499.jpg

Sv: Billig hoppsadel från H**ks

är det den för typ 1300?
välj isåfall en begagnad märkessadel

Nej, det är den för 4400 :-

Jag skulle valt en begagnad märkessadel!!:)

för det priset för du en toppenfin beg hoppsadel med bra kvalité som du en kan sälja för samma pris. Den där är värd knappa tusenlapen efter ngt år.

Jag har bara sett negativt om den här på Buke i alla fall. Stoppning som säckar ihop och att de blir snea direkt och så... Fast jag har inte någon själv....
Har kollat runt lite eftersom jag letat sadel åt vår nya D-ponny, men denna valde jag att inte köpa pga detta. Valde en Jacson Celine i stället och den har jag bara hört gott om. Den kostar runt 7000 kr och verkar väldigt prisvärd i den prisklassen.
(Hittade ingen begagnad sadel då vår kille kan ha max 16,5 tum och det inte kryllar av dem direkt på beg.marknaden...)

Jag har den för 1300 och jag är helnöjd.. visst finns det bättre sadlar för den som skall tävla träna massa eller rida 5 timmar i sadeln.
Men denna sadel passar min häst och det är det viktigaste och jag tycker den är skön=)

Sen om den bara håller i 5 år ja men då är min häst 30 år och kanske inte ens lever..

Nu skall jag köpa en sadel till min unghäst och den får max kostar 4000 kronor så det blir till att leta efter begagnat=)

Har en kompis som har en sån och stiglädret släpper från fästet då och då. Det är ju inte så bra och det är ju en hoppsadel och det är ju inte så kul om man ligger över ett hinder och stiglädret lossnar. Sen är den sååå himla obekväm. Tycker jag iaf. Jag skulle som alla andra köpa en begagnad märkessadel.

Mina stigläder har då aldrig låssnat, däremot har jag varit med om det på en DYR sadel.. SÅ tror inte det har så mkt med kostnaden på sadeln utan att säkerhetsspännen är för glappt bara!

Skön sadel är ju en fråga man bara själv kan svara på ,, jag har ridit sadlar sdom är svindyra och tyckt de varit hämska att rida i, men har även ridit i dyra som är drömmen att rida i=)

Jag köpte denna sadel o reklamerade den ( ch flatback) pga stoppningen. köpte en beg märkes sadel för samma pengar istället o är super nöjd!! men det finns säkert dom som är nöjda med den sadeln också ;)

Medryttarhästen har en sadel från h**ks som verkligen är skit! :mad:
Den sitter helt fel så man får fel sits, det har kommit veck där man sitter, färgen är bortskavd där stiglädrena ligger emot.
Köp hellre en begagnad

Liknande trådar

Utrustning nu blev det vist lite reklam. är det nån här som har testat på denna sadel? från h***s är i akut behov an en ny sadel, men...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Immer
·
Utrustning Jag är på jakt efter en Magplattegjord, en vanlig svart till hoppsadeln som används någon gång i veckan nu. Den ska inte vara för dyr...
Svar
15
· Visningar
895
Senast: LitenSnigel
·
Utrustning Funderar på att köpa en regnrock som täcker mina ben och sadeln. Jag bläddrade igenom H**ks katalogen och där fanns det en beige...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Centaur
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka