Billiga och bra täcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 203

CA

Trådstartare
Vart kan man köpa det på nätet?
Letar efter regntäcke främst, har haft ett svart Thermo Master, men efter en tuff dag i hagen var det sönder :(

Har ni bra ställen att handla genom?

Sv: Billiga och bra täcken?

Vad det gäller regntäcken, så får du nog välja om du ska ha ett bra eller ett billigt.

Bra=Horseweare. alt Bucas.

Jag tycker att Bö..es Himalaya-täcken är helt ok för det priset. Har haft mycket dyrare täcken som inte stått emot för mycket... Sen om ett täcke går sönder behöver man ju inte gråta blod för det med tanke på priset. Termo master köper jag INTE då deras passform är under all kritik, tycker jag!

Fast på mina hästar har det varit tvärtom.. :crazy: Börjes Himalaya-täcken köpte jag bara en gång, till ponnyn. Det hängde ner till marken nästn på honom fast det var lagom på längden. Dessutom gick det snart sönder, i en söm...

Däremot har jag varit väldigt nöjd med ThermoMaster-täcken. Tycker det är bra kvalitet till det priset.

Men bästa köpet har jag nog gjort nu, hittade ett Bucas Smartex Rain, ett sånt här:
Smartex%20Camel%20Action.JPG
för 800:-, obetydligt begagnat!! :bump: :banana: :banana: Färgen är oerhört snygg på min fux! :banana: Det är ett toppentäcke, men kostar det dubbla nytt..

Horseware..har inte Hööks sådana täcken?

Det är verkligen snyggt! Men jag tycker passformen på Bucas brukar vara under all kritik, är detta bättre med den nya fronten?

Det ligger bra på min häst i alla fall.. Ett halvblod, åt det grövre hållet. Tycker fronten är bra, bättre bogfrihet än vad det ser ut som på bilden.

Hoppas dina gjordar sitter kvar bara. Jag hade ett sånt bucastäcke förut som gjordarna släppte på. 'Har förresten haft ett tiotal bucas som alla har tappat gjordarna. Men själva tyget är väldigt hållbart.

Jag har köpt täcken på både Börjes och Horze och är väldigt nöjd med dom. De har inte gått sönder, inte släppt igenom väta och sitter bra.

Jag skulle nog inte köpa ett termo-master igen, köpte ett av deras dyra 1200:- med den "unika" bogfrihets slitsen (måste ha det då hästen är bred) men tji fick jag, han fick så mycket skav att jag var tvungen att köpa bogskydd, och sen den vintern har jag inte använt det..:mad: Helt bortkastat. Har nu köpt ett Horseware amigo medium och det verkar kanon! Än är det för varmt för honom, men snart!:bump:

Har även haft Bucas, Shires, Hansbo, Svea och lite udda märken.
Tycker Bucas, Shires och Svea är bäst.
Tänk på att täcket måste andas, du vet själv om du är ute i galonbyxor en hel dag, inte så mysigt.
Lägg hellre en extra slant och skaffa ett täcke med andasfunktion och lite bättre yttertyg.
Du kan läsa om Horseware på www.horseware.com
Lycka till!;)

Himalaya regn och termotäcket.

Termotäcket saknar bogveck och är alltså inte lämpligt som utegångstäcke, men har funkat utmärkt som innetäcke på natten i tre vintrar. Dom få gånger min häst blivit utsläppt med täcket på har det stått emot vätan bra, trots att det inte är gjort för det.
Regntäcket har lyckats hålla tätt i alla oväder utom ett enda, men då släppte även de andra hästarnas dyrare täcken igenom vätan.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 487
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Fibusen
·
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
654
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka