billiga sadlar

Sv: billiga sadlar

En kompis häst hade den. Ojämn stoppning (hårda "bullar" i den) och väldigt dålig kvalitet på lädret. Den hästen fick knutor i ryggen pga den sadeln tror jag. Skulle inte rekommendera dig att köpa den, satsa på en äldre sadel istället.

stoppning, vad är det? har en begagnad som kom med hästen, tror hon har haft den i säkert 10 år, aldrig omstoppad, sömmarna spricker och det är hål på undersidan. den funkar, men tyvärr skulle kostnaderna för att laga den bli tok för dyra för den sadeln. ok om det skulle vara en gammal sadel av god kvalitet, men tyvärr är inte så fallet

Köp hellre en begagnad istället för sånt skit. De förstör ju hästarna rygg..

Om du inte vill lägga pengarna på en bra sadel så kan du ju alltid spara dem för de kommande veterinärräkningarna för att din häst får ont i ryggen pga sånna där sadlar.

Köp en begagnad kvalitétssadel istället.

åk till strömsholm, eller sharpman och dyl!:idea:

då får du hjälp med att prova ut osv, och de säljer sadlar från 3-4 tusen..:)

den där sadeln låter inte rolig för din häst?

funkar billigare sadlar lika bra som dyra.

Nej men du kan få en hysad beg. sadel för samma pris.

Omstoppning är när man byter ut stoppningen i sadeln om den har format sig fel. Det bör man göra regelbundet om inte sadeln är permanentstoppad.

Senast ändrad:

Nu verkar hon bo i Finland, lite onödigt att ta båten över till Sverige då eller hur hon skulle göra. Finland har väl kanske sadelutprovare?

Jag rekommenderar dig att köpa antingen en begagnad märkessadel i läder eller en ny/begagnad syntetsadel (Griffin eller Wintec) istället!

Du kan få en begagnad Griffin för under 2000 kronor - ett betydligt bättre köp än den du hittat på H***s.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 556
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 539
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 762
Senast: Aureola
·
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 785
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka