Billigare alternativ till paddock?

Sv: Billigare alternativ till paddock?

Kravet är att det ska kunna gå och hoppa i den, rida i alla gångarter då såklart.
Ska gå att använda även under vinter helst.:)

Sv: Billigare alternativ till paddock?

Jag stängde in en 20*40 bana pǻ min åker, där de växer som sämst.De var lite gräs där och är fortfarande lite men de mesta har försvunnit pga väl använd. Det bästa är att den lutar lite (hela åkern lutar lite), så när det regnar mycket på hösten/våren blir det aldrig jättelerigt där.
De negativa är att på våren tar de länge innan snön smälter från banan bga ridbanans position.

När jag kommer att flytta hästarna till ett annat stall, mitt eget som jag kommer att bygga och bli klar med inom några år. Ska jag också bara stänga av på en åker. Tycker det blir enklast så...Kan hästarna gå där och beta ner lite nuoch då...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Borås djurparks beslut att använda avlivade hästar som rovdjursfoder har skapat debatt. Hippson listar vad för andra alternativ som...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 502
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter - Det absolut viktigaste är att vi bjuder in brett och öppet och för samtalet om hästvälfärden med alla våra medlemmar. Lika mycket som...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ni som har stora(!) problem med ögontorrhet... Min bättre hälft är kroniskt ögontorr efter laseroperation, och använder Hylo Duo...
Svar
3
· Visningar
226
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka