Billigare ridbyxor

Sv: Billigare ridbyxor

Jag tycker Jacson har ok byxor faktiskt, inte snyggaste men bekväma nog och går att hitta för under 500 i vissa fall.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag tycker att både Börjes och Hööks billiga fungerar bra men är mest nöjd med mina Jacson.
De var inte dyra de heller men sitter litet bättre och verkar hålla mycket bra.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Både Börjes och Hööks har ridbyxor till bra priser som är helt ok tycker jag. Det enda jag tänkt på är att Börjes är rätt korta i benen så de passar inte så bra om man är långbent. (jag köper knäskodda) Har ett par ridbyxor från Börjes som jag köpte i scandinavium -85. De är fortfarande hela. Mina knäskodda jodphursbyxor köptes från Hööks för över 2 år sedan. De används väldigt flitigt och de är inte ens slitna än. Mina piqeur har flera år på nacken, men de är väldigt fula och slitna nu så bara för att det är dyrt betyder inte att det alltid är bättre. Mina absioluta favoriter är från Catago. I mellanprisklass, men mycket använda i flera år och inte syns det alls.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag har manchesterbyxor från Börjes-Domino och de är helt super. Sitter väldigt bra och passar mig som har långa ben perfekt. Dessutom betalade jag bara 150 kr för dem:)

En kompis till mig som har en annan modell av Börjesridbyxor, den som liknar Pikeur Cindy och hon är väldigt väldigt nöjd både med passform och kvalité. de kostar bara runt 300 kr har jag för mig!

Min uppfattning är att Börjes generellt sett både är billigare och håller bättre genomsnittskvalité än Hööks!
 
Sv: Billigare ridbyxor

Även jag tycker att Börjes Dominos är helt okej, riktigt bekväma ridbyxor, mycket bättre än hööks och dessutom billigare...
 
Sv: Billigare ridbyxor

Ja men jag använder dem ju:o Ibland, vid speciella tillfällen i alla fall... Jag byter sällan om till ridning så jag använder ridbyxor även vid stallarbete och det sliter ju ganska mycket.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Har haft Börjes Domino i alla skoningar. Tycker man får väldigt mycket för pengarna.
Ett par knäskodda har jag ärvt och jag är den tredje som har dom. Nu börjar det gå lite maskor och färgen är lite urtvättad men dom är minst bortåt 6-7 år nu.
Kan tänkas att kvalitèn kan skifta lite för ett par gav upp efter 3-4 år. Men det tycker jag är helt ok med tanke på att dom kostat under 200 och jag använder mina ridbyxor mest hela tiden även till stallarbete etc.
Det enda man behöver tänka på är att dom är små i storlekarna som jag ser att andra också skrivit här i tråden.
Jag har 36 annars men behöver 38 på Domino-byxorna.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Personligen tycker jag inte att Börjes Domino-byxor är särskilt sköna i längden. Först var de underbara, sedan började de noppa sig på insidan och det är inte särskilt skönt x) Dock har de hållt väldigt länge :D
 
Sv: Billigare ridbyxor

Instämmer! Jag har två par billiga Ullaredsridbyxor (Copperfield) som är helt fantastiska. Jag rider faktiskt hellre i dem än i mina Pikeur. De har hållt formen riktigt bra och sitter super.

Kan inte annat än hålla med :bow: :bow:
Sjukt billiga, ca 350kr för helskodda, OCH de är de mest bekväma jag har, passformen är kanon (för min rumpa iaf). :p

Det värsta jag vet är ridbyxor som kasar ner, ex Domani fr Granngården.
Hööks har olika passform på olika byxor, där måste man nästan prova alla.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag tycker du ska kika på Blocket eller Tradera. Där kan du ju få nya/nästan nya Pikeur eller Eurostar för 5-600 spänn och du kan känna dig fin jämt. :)
 
Sv: Billigare ridbyxor

Eller fynda några par Jacsson byxor för 150-200 kr, det har jag gjort. Mycket nöjd. (fast det är lite läskigt att inte kunna prova dom först, men blir det helt fel får man väll sälja dom själv istället.)

Jag har även köpt byxor från börjes då dom var i Globen för ett par år sedan och dom håller sig toppen än, så jag har inget att klaga på där heller. Men det är ju olika på olika modeller så det kan ju vara svårt då man vill prova dom innan.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Då jag är kille och inte har på runda former är det inte helt enkelt med ridbyxor. Men inget det jag har provat och använt slår de Coperfield som jag har hittat i Ullared. Har både skodda som oskodda och de har hållt långt över förväntan...
 
Sv: Billigare ridbyxor

Smart! Har jag inte tänkt på att kolla över huvud taget:)

Ska titta på Jacsons också, det verkade som många har bra erfarenhet av dem.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag är supernöjd med mina oskodda från hööks som kostade under 500:-. Lite samma typ av material som Pikeur och dom är jättesköna:).

33389_1401843938027_1590181870_897065_4356565_n.jpg
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 927
Senast: golit
·
Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 329
Senast: Ridinglady
·
Samhälle Skriver den här tråden som spin-off på tråden om minskat bilåkande. Jag - och några fler - ser ju bilen som EN faktor av många när det...
2
Svar
32
· Visningar
2 507
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Anonymt nick för alla inblandades skull. För ett tag sedan hände det som inte får hända. En som rider hos mig flög av och skadade sig...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 820
Senast: Trauma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp