Billigaste programmet för att konvertera till CMYK-färger?

K

kotten

Har letat efter något program för att konvertera färger för tryck, men inte hittat något som verkar bra till vettigt pris. Det är bara just den funktionen med att konvertera jag behöver och då vill jag ju helst inte köpa ett designprogram för flera tusen. (billiga tryckerier är billiga just för att de inte konverterar åt en) Mycket tacksam för hjälp!
 
Sv: Billigaste programmet för att konvertera till CMYK-färger?

Det finns någon plugin till Gimp som kan göra det. Hur bra det fungerar vet jag inte, men det är i alla fall gratis. :)
 
Sv: Billigaste programmet för att konvertera till CMYK-färger?

Har precis hört att Scribus kan fixa detta, så jag har laddat ner det och Adobes ICC-profiler, men förstår inte riktigt hur det fungerar. .. Någon som använder det programmet här? Jag kan ju ändra så att jag får en "förhandsvisning" av hur bilden skulle se ut om den trycktes med olika ICC-profiler för CMYK, men om jag vill spara filen som pdf kan jag bara välja mellan olika RGB-profiler i listan, så det hjälper ju inte mycket... Synd att man skall vara så borta på det här...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 774
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp