Billigt pyssel

Sv: Billigt pyssel

Googla på amigurumi så hittar du enkelt, billigt och gulligt pyssel! Kul att göra och uppskattade småpresenter.
 
Sv: Billigt pyssel

Hej!

Ja, Panduro har ju redan nämnts här. Måste bara säga att de just nu skyltar med en så´n där trådrullepåtare man hade som liten och gjorde snören på men den här är modell gigantisk så att man kan ta tjockt garn och göra oversizemössor på den! Själva redskapet kostade nog runt 50 kr. Garnet var säkert svindyrt för det var ull men det kan du ju köpa på tex Myrorna.
Något annat som är billigt är nålbindning (föregångaren till stickning). Man använder en tjock nål av ben eller trä och syr liksom med en speciell teknik mössor, vantar, strumpor etc. Fascinerande eftersom det är en intrikat teknik som tar tid att sätta sig in i men när man väl fattar känns det som trolleri. Beskrivningar finns på nätet och på bibblan och nålar kan du köpa på nätet eller på Hemslöjden (tippar att de också kostar ca 50 kronor).
Ha så kul!!!
 
Sv: Billigt pyssel

Massa bra tips här ju! Kanska ska börja pyssla lite, är också sjukskriven. Har blivit på bakhumör så kanske kan pyssla vid sidan om så det inte blir så mycket bakverk :D
 
Sv: Billigt pyssel

Virka mössor och sånt är ju alltid roligt. Inte speciellt dyrt heller.
 
Sv: Billigt pyssel

*kl*

Jag håller på och tillverkar julkort. Tycker att det är jättekul, fåt utlopp för kreaktiviteten och samtidigt så är det kul att göra något som man ger bort :)
 
Sv: Billigt pyssel

Luffarslöjd är billigt och jättekul!
Svårare än det ser ut först.
Finns massor av fina enklare tips om man 'googlar'.
Olika tjocklekar av ståltråd är billigt att köpa och tänger behövs några olika men det kan ju hända att sådant redan finns hemma.
Prova! Jag var på kurs igår och kunde knappt somna pågrund av att ideerna till nya alster hela tiden poppade upp i hjärnan...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 700
Senast: sjoberga
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: Amk
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 007
Senast: Halona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 227
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp