Billingeritten 15 aug

Sv: Billingeritten 15 aug

Billingeritten ska vara riktigt trevlig säger de som varit där tidigare. Jag har aldrig ridit där, men min mamma är uppväxt på gården där tävlingen utgår ifrån, därmed måste vi ju åka någon gång.
Min vän har gjort ritten ett par gånger och övernattat på Sparresäter. Det är en skola eller liknande som har några rum till befogande. Hon var mkt nöjd med det! Då behöver man ju inte åka till Skara eller Skövde för att övernatta! Du kan nog kolla med arrangörerna för mer info!

På denna länk ser du vart det ligger!
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Lerdala

Lycka till!

Vilka är det här på buke som ska vara med? Jag ska vara med i T50 för första gången och skulle gärna vilja ha ridsällskap.

Jag ska väl dit gissar jag. Men jag har inte bestämt vilken klass jag ska rida.
Tycker 50 km är alldeles lagom långt, men 80 är inte uteslutet.
Vad jag väljer beror på dagsformen, tror jag.

jag ska oxå starta min första T50. kommer att ta det ganska lugnt så jag siktar på en snitt hastighet på 10-11km/tim. tänker du likadant så kan vi försöka rida ihop :laugh:

ev rider jag även med Bandyboy och hennes sambo men det beror på vilket tempo de håller.

tänkte vänta med att anmäla mig till senare nästa vecka.

vad har du för häst?

jag ska oxå starta min första T50. kommer att ta det ganska lugnt så jag siktar på en snitt hastighet på 10-11km/tim. tänker du likadant så kan vi försöka rida ihop :laugh:

ev rider jag även med Bandyboy och hennes sambo men det beror på vilket tempo de håller.

tänkte vänta med att anmäla mig till senare nästa vecka.

vad har du för häst?

Det låter ju helt perfekt! Det är min första T50 så jag ska också rida mellan 10-11 km/h. Rider jättegärna ihop med dig och även med Bandyboy om jag får! Jag har en grå arabvalack och vi har mycket lila utrustning.

28402043.jpg

Hur ser ni ut?

vad fina ni är!
vad kul! du får gärna rida med oss :laugh:

jag har en oxå en arabvalack, han är brun flugskimmel. jag rider med blått träns och förhoppningsvis ett blått schabrak(om jag hittar något).

sålde precis min bomlösa sadel med en ursnygg blå padd till, så nu blir det att leta upp ett schabrak i samma blå till min nya dressyrsadel istället.

har pm:at en adress till bilder på oss

Hejsan Tezzie82 och lwt03001!

Kul att vi ses på Billinge!! Jag och sambon ska ju också rida T50 och visst kan vi väl starta ihop :laugh: Vi kommer nog att sikta på typ 10-11 km/h vi också, men däremot vill vi gärna kunna vara lite flexibla till det här med att rida ihop hela ritten (liksom)...

Det kan ju bli olika tider för oss i grind till exempel, så att vi får olika ut-tider, eller också så visar det sig att våra hästar inte trivs att ligga i varandras tempon eller så... men rida iväg ihop i starten gör vi gärna :D
Jag och Martin startar nog gärna strax efter den stora klungan, typ 5 min senare eller nåt.

Ev har inte vi någon groom med oss heller, så vi kommer inte göra groomstopp vid samma ställen som er andra kanske. Vi åker nog runt och ställer ut vatten i hinkar dagen innan (bor ju så nära).

Förresten! Vill ni ha ett bra tips på en mycket kul och trevlig aktivitet att göra nästa sommar? Distanslägret i Dalarna!!! :love:

Ses på Billinge! Jag ska skicka in min och Martins anmälan bums! ;)

hej, nä det är ju inte säkert att det blir hela ritten vi har sällskap :)
man kan ju inte vänta på varandra hela tiden.

så ni får inte med er din mamma?

jag vill hålla ett jämnt tempo hela vägen istället för full fart-skritt som sist...
Nurmi blir ju som du vet lite svår att hålla och orken tar slut för fort :crazy:
och det vore så roligt att få honom ännu fräschare i mål än sist.

jag tror nog att jag rider iväg när starten går eller så fort de andra försvunnit ur hans synfält.

jag får väl se om någon vill grooma oss. det är nästan omöjligt utan hjälp, att hålla osv...

jag ska anmäla mig på onsdag tror jag, ska känna lite mer på honom idag och imorgon.

:D Jamän då tänker vi lika :laugh:
Vi vill också hålla jämnare tempo, men vi siktar på att få totaltempo på 10 km/h - alltså behöver man rida lite fortare än så eftersom grinden och groomstoppen drar ner snittet... sen rullar vi nog på mer i lugn och fin galopp än vi gjort tidigare...

Nä, vi får nog dessvärre inte med oss mamma... hon har ju hästskräck, och därtill tyckte hon det tog på tok för lång tid på Hökensåsritten (och då red vi ändå bara en kort PP!). Med lite tur kanske hon kan vara med en kortare stund, men vi satsar nog på att ställa ut hinkar istället... :grin:

Ska bli skoj hur som helst! :bump:

jo det tar lite tid i grinden, så man får väl hålla lite högre tempo och vara snabb in till pulsningen för att få totalen bra.
groom stoppen får bli mycket kortare denna gången om det inte är jätte varmt.

sist gick jag nog in efter 15min och jag tror att den tiden kan dras ner en hel del.

eventuellt är det en till ifrån vårat stall som ska vara med, fast i pp 30km.
jättekul att få fler att testa!

Vad roligt det ska bli! Klart vi är flexibla i ridsällskapet, det faller sig nog naturligt. Men det är ju roligt att ha lite trygghet i början. Jag har köpt en GPS så här ska ut och tränas så vi är vana vid den till tävlingen.

Åh va skojigt detta låter! Finns det någon möjlighet för en amatör med en tjock fjordis att delta överhuvudtaget?
Vad bör man i sådana fall tänka på, ha fixat innan osv, osv? Vi kommer nog inte ha möjlighet att vara med i år men det kommer kanske flera chanser

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 025
Senast: Mineur
·
Övr. Djur Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen. 2
Svar
20
· Visningar
2 902
Senast: Rugge
·
Hundträning Funderar på att investera i en spårlina, men är osäker på det här med längd. Velar mellan 10 eller 15 meter. Vilken längd har ni... 2
Svar
28
· Visningar
2 090
Senast: Tibialis
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 967
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur