Bilstereo som gör mig nöjd?

svea

Trådstartare
Tiden har sprungit ifrån min bilstereo, dessutom tror jag att den är paj. Dags att investera alltså. Men nu är frågan, vad har hänt på bilstereofronten de senaste åren?

Det finns ju inte så mycket att lyssna på på radio där jag bor, så jag vill naturligtvis kunna koppla in min android-telefon och köra lagrad musik, Spotify och digital radio. Finns det bilstereo som även har någon sorts handsfree-funktion när telefonen är inkopplad? Vad gäller ljudet så behöver det inte vara någon supervärsting, det räcker om den är bra.

Som ni märker så är jag inte inläst på detta alls, så jag är tacksam för input!

Sv: Bilstereo som gör mig nöjd?

Lättaste är om du åker ner till en bilstereoaffär (BRL exempelvis) och talar om vad du vill ha, får förslag på bilstereomärken och modeller. Skriver upp vad dom heter, åker hem och läser på om dom på nätet, vilken skulle passa dig bäst, sen kollar du på pricerunner exempelvis vart du får tag på den modellen billigast.

En sådan bilstereo inhandlade jag för 3 år sedan på OnOff för strax över 1000-lappen. Då går det också att köra MP3 via både USB och SDkort.

Jag återkommer om en stund med namnet (måste ut med hunden och sedan kolla i bilen).

Det är en Avant jag har. Modellen är ju ganska irrelevant då den ändå är 3 år.

Insåg att det nog var på NetonNet jag köpte den.

Den här är liknande men jag har bluetoothanslutning också. Fjärrkontrollen har jag hängt i backspegeln med hjälp av en liftkortshållare.

Att kunna ha usb-minne i stereon = grundläggande krav.

Vi brukar dessutom köra spotify i mobilen, som via bluetooth spelas upp i bilens stereo.
Mycket, mycket praktiskt.

Lättaste är om du åker ner till en bilstereoaffär (BRL exempelvis) och talar om vad du vill ha, får förslag på bilstereomärken och modeller. Skriver upp vad dom heter, åker hem och läser på om dom på nätet, vilken skulle passa dig bäst, sen kollar du på pricerunner exempelvis vart du får tag på den modellen billigast.

Näe. Det är faktiskt mycket lättare att fråga om det finns någon bukare som redan har gjort det jobbet, eller som har bilstereo som specialintresse.

och så kanske man missar massa modeller, som kanske passat bättre, som kanske är billigare o.s.v...

Alltså, jag fattar själv att man kan gå till en bilstereofirma om man vill köpa en bilstereo.

Jag frågar på Buke eftersom jag vill ta del av medlemmarnas egna erfarenheter.

Hur som helst verkar det smartast att vänta lite med nyköp av bilstereo eftersom det bara verkar finnas en bilstereo som använder Android, och den har inte släppts i Sverige än. Kanske bättre att avvakta något år så att priset sjunker och man slipper de värsta barnsjukdomarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka