Bukefalos 28 år!

Binda hund vid affären...

W

Warmia

Har ju flyttar in till stan nu och har då ca 15min gåväg till affären. Har en hund som inte varit bunden så många gånger i livet och ena gången bet hon av kopplet.
Vad använder jag för något att binda henne med vid affären som är lätt att ta med sig dit och som inte hon kan bita av ifall hon skulle försöka?
 
Sv: Binda hund vid affären...

om du verkligen vågar binda henne så, beroende på vad hon biter igenom, grovt läderkoppel eller en tunnare metall-länk.
överväg dock flera gånger om om det är värt att eventuellt få hunden stulen, eller påhoppad av förbipasserande hundilsk hund eller idiotiska ungar.
men som sagt: grövre läderkoppel eller metall-länk
 
Sv: Binda hund vid affären...

Bind INTE hunden utanför affären utan lämna den hemma. Den kan bli stulen. Särskilt om det är en valp, de är ju extra lätta att sälja.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Så många hundar som man läst om blivit stulna vid affären. Så jag skulle aldrig binda mina utanför. Binder aldrig mina utan att ha full uppsikt.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Så många hundar som man läst om blivit stulna vid affären. Så jag skulle aldrig binda mina utanför. Binder aldrig mina utan att ha full uppsikt.

Och speciellt inte om hunden har en tendens att bita av kopplet och inte är van att vara uppbunden...
 
Sv: Binda hund vid affären...

Var rädd om din hund och lämna den aldrig ensam utanför en affär eller dylikt. Inte ens för en kort stund. Hundstölder är vanligare än man tror, även om det har lugnat sig något det senaste året. Tidigare såg jag siffror som tydde på att det i genomsnitt stjäls en hund i veckan.

Det är en risk jag själv aldrig, aldrig skulle ta. Jag skulle inte kunna förlåta mig om min hund blev stulen på grund av att jag hade lämnat henne ensam.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Förutom att hunden som sagt kan bli stulen vet du ju inte vad den utsätts för. Även den snällaste hund kan känna sig trängd och nafsa när den sitter uppbunden ensam och tex ett litet barn går fram för att klappa/krama.
Och det finns folk som stoppar i hundarna både det ena och det andra, antingen av missriktad vänlighet eller också för att jäklas...
Så mitt svar är enkelt: bind inte hunden utanför affären.
 
Sv: Binda hund vid affären...

För guds skull..Nej,HUNDENDS!! Och DIN..BIND ALDRIG UPP HUNDEN UTE OCH LÄMNA DEN!! Inte för en minut ens!
Du kan aldrig veta vem som har span på din hund,och till vad! Tex till att sälja vidare eller till hund-fight,testa knark på mm.
I det område jag bodde förut stals en schäfer av en knarkare utanför Konsum.Såg det från tvättstugan rakt över gatan.Lyckligtvis blev han stoppad.
Även småhundar och tom en Sankt Bernhard försvann.
En Border Collie-blandn försvann och återfanns efter 3 v då ägarinnan sett henne i ett fönster ett par våningar upp.
Efter handgemäng (hon fick ta folk med sej) kom hundens som ett skott när hon ropade på den.
Tycker inte man ska binda hunden ute hur liten stad man än bor i.
Gå 2 gånger istället.Blir tryggare för både dej och hunden!
 
Sv: Binda hund vid affären...

Tycker inte man ska binda hunden ute hur liten stad man än bor i.

Det stals en hund utanför en mataffär här i länet för bara några veckor sedan. I en ort med inte ens 8000 invånare. Som tur väl var kom den till rätta igen, men jag hade heller aldrig vågat lämna min hund utan uppsikt t.ex. utanför en affär. Dels för risken att den blir stulen då såklart, men också för risken att den kan bli trängd och kanske bita någon (ett barn t.ex.). Det känns verkligen inte värt det.
 
Sv: Binda hund vid affären...

kl
Tack för era synpunkter!
Visste inte att det var så lätt att få hunden stulen, såg bara den underbara möjligheten att gå en promenad, handla, och slippa ta bilen pga att vi inte kan lämna henne i lägenheten då hon har en bit period ju nu vid 10 månader underbar ålder!!!
Men vi får fortsätta ta bilen 3min till affären då:grin:
 
Sv: Binda hund vid affären...

Smirk på dig själv.

Jag har IRL träffat folk/hundar som råkat ut för följande saker när hunden stått uppbunden
*Fått den stulen
* Fått den lösläppt
* Hunden rymt
* Fått hunden attackerad av barn som kastat stenar och pinnar på hunden.
* Fått hunden matad med diverse saker
*Folk som hälsat/låtit barnen hälsat
*Folk som släppt fram främmande hundar till den bundna.

För att inte tala om sakerna man läst på forum. Tex folk som bundit fast främmande hundar i samma stolpar osv.

Men visst. Lämna du hunden utanför affären,
 
Sv: Binda hund vid affären...

Fast hon menade nog att hon måste ta bilen för att kunna ta med hunden eftersom den inte går att lämna hemma. Om jag uppfattat inlägget rätt.

Annars är cykeln en underbar uppfinning, har jag upptäckt som nybliven stadsbo ;)
 
Sv: Binda hund vid affären...

Bind inte hunden vid affären, vad du än gör! Det finns så många galningar som tar dessa uppbundna hundar, ibland går det en brottsvåg när det gäller stulna hundar. Extra vanligt i större städer.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Missförstod du mitt inlägg. Jag skrev att jag INTE viste att det var så att lämna hunden har inte varit aktuellt förut och har inte satt mig in i det bekymret. Jag tar bilen dom 3 min SÅ KAN HUNDEN SITTA I BILEN när jag handlar.....
 
Sv: Binda hund vid affären...

Åh skrev kanske lite otydligt men jag får ta bilen då jag ska ha hunden med mig, som då ska sitta i bilen!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 029
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 867
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 289
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp