bindningstid på fast telefon??

Sv: bindningstid på fast telefon??

Fast nu var det ju jag som kontaktade telia, det var ingen förslagen säljare som ens försökte sälja in något till mig utan jag fick en redogörelse för varför det var skillnader i pris som inte var logiska och jag fick ett förslag på att få ner kostnaden vilket var på detta vis. Jag kommer inte ens behöva använda tjänsten, inte ens göra det. Enligt beställningsunderlag har jag noll kronor i kostnad, och så förblir det till jag aktivt använder tjänsten och gör utgående samtal, eller att villkoren förändras vilket de är skyldiga att göra inom rimlig tid att man kan säga upp avtalet innan villkorsändring äger rum.
 
Sv: bindningstid på fast telefon??

Jag kontaktade också Telia och jag bad specifikt om bredband och IP-telefoni, så det är inget som görs bara av envisa säljare som ringer upp folk. Men jag hoppas förstås att det inte är så i ditt fall.
 
Sv: bindningstid på fast telefon??

Då så är det inte inkopplat ännu.
När jag bytte till ADSL med IP-telefoni åt mina hyresgäster så blev de utan både telefon och bredband i 2 månader.
Telia ryckte den analoga telefonin omedelbart och kopplade in den digitala långt senare.
Du kommer att få utrustning för den nya lösningen från din operatör och instruktioner hur du skall koppla in den.
Den utrustningen kommer att fungera som Tassetass beskriver.

En digital växel är en AXE-växel till skillnad mot en 500-väljare som var mekanisk.
Till den så sitter det ett uttag till varje telefon som omvandlar de digitala signalerna till analoga och skickar dessa till din telefon.
De uttagen är mycket dyra därför vill bolagen att man går över till digital överföring som kostar mindre att hålla igång.
Med digital teknik så kan man skicka många samtal på samma koppartråd medan den analoga tekniken tillåter bara ett telefonnummer per par.
 
Sv: bindningstid på fast telefon??

Nejnejnej. Felfelfel. Eller jo du har säkert rätt i det tekniska, men det är inte vad som gäller/väntar här.
 
Sv: bindningstid på fast telefon??

Först undrar jag ju hur f*n han kunde veta att min bindningstid har gått ut, när han uppenbarligen inte kunde ta reda på att det är jag som står för abonnemanget. Jag har inte ens haft någon bindningstid....
Och idag blev jag ordentligt irriterad, när det för andra gången på en vecka ringer en telefonabonnemangssäljare till MITT abonnemang och frågar efter min make för att diskutera telefonabonnemang... :devil: :mad: :grin:
Denna gång var det tele15 som inte hade koll.

Alltså, jag förstår inte hur det går till ens, när de uppenbart ringer och frågar efter den person som inte ens står för abonnemanget (och aldrig har gjort)?
 

Liknande trådar

Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: WBanna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 769
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp