bio glucomin..nån som provat?

Jag ger det till min 8-åriga dressyrhäst(msv:b). Han har haft lite problem med sina bakknän, han känns mjukare o mer arbets villig sen jag började ge det. Vet sa att man kan ge det i förebyggande syfte. Jag tror inte det hjälper på riktiga skador,typ ledinflammationer, men man kan nog hjälpa hästen i uppbyggnads-fasen, tills den är tillräckligt stark. :)
 
Jag har gett min häst Bioglucomin sen i våras, på inrådan av veterinär. Detta eftersom han i våras hade ledinflammationer och veterinären tyckte att glucosamin eventuellt kunde bidra till att han inte fick tillbaka ledinflammationerna. Hittills (peppar, peppar...) har inflammationerna hållit sig borta, svårt att säga om det beror på Bioglucominet men det kan ju iallafall vara en bidragande orsak.
 

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
2 027
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: misswilma
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 639
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp