bio glucomin..nån som provat?

Jag ger det till min 8-åriga dressyrhäst(msv:b). Han har haft lite problem med sina bakknän, han känns mjukare o mer arbets villig sen jag började ge det. Vet sa att man kan ge det i förebyggande syfte. Jag tror inte det hjälper på riktiga skador,typ ledinflammationer, men man kan nog hjälpa hästen i uppbyggnads-fasen, tills den är tillräckligt stark. :)
 
Jag har gett min häst Bioglucomin sen i våras, på inrådan av veterinär. Detta eftersom han i våras hade ledinflammationer och veterinären tyckte att glucosamin eventuellt kunde bidra till att han inte fick tillbaka ledinflammationerna. Hittills (peppar, peppar...) har inflammationerna hållit sig borta, svårt att säga om det beror på Bioglucominet men det kan ju iallafall vara en bidragande orsak.
 

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Nån här som provat tvättbollar, funkar de, man ska ju kunna bli av med djurhår och sånt. :angel:
Svar
1
· Visningar
265
Senast: sthu
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 334
Senast: Oknytt
·
Utrustning Det är fuktigt i sadelkammaren och det finns bara en liten avfuktare som inte riktigt räcker till. Läder som inte används så ofta börjar...
2
Svar
30
· Visningar
1 895
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp