Biologifråga!

Idas

Trådstartare
Hej!

Är det någon som har koll på skillnaden mellan en akvatisk art och en marin art? Har försökt googla men blir inte så klok.
 
Sv: Biologifråga!

Jag gissar att akvatiska arter lever i vatten och marina i hav (saltvatten)?
 
Sv: Biologifråga!

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog
 
Sv: Biologifråga!

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog

Ja, det låter ju lite rimligare. Jag fick för mig att de skulle stå i motsats till varandra, men det fanns ju inget i frågan som antydde det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
354
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
10
· Visningar
424
Senast: Sassy
·
Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: AbCdE
·
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp