Biologifråga!

Idas

Trådstartare
Hej!

Är det någon som har koll på skillnaden mellan en akvatisk art och en marin art? Har försökt googla men blir inte så klok.

Sv: Biologifråga!

Jag gissar att akvatiska arter lever i vatten och marina i hav (saltvatten)?

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog

Ja, det låter ju lite rimligare. Jag fick för mig att de skulle stå i motsats till varandra, men det fanns ju inget i frågan som antydde det.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Tänkte jag skulle skicka in texterna som ska vara inne senast i morgon, men måste skicka 4 av dem till urkund för granskning först. Men...
Svar
1
· Visningar
337
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
378
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?