K

KajsaL

Jag och sambo funderar på att skaffa katt. Två stycken Birmor, vi vill helst ha "raskatter" eftersom de nog klarar innekattslivet bättre än "bondkatter". Hans föräldrar har en jättertrevlig birmaherre och det är väll mest därför vi funderar på just birma...
Nu till saken: Är det någon av er här som har birma?
Eller känner någon uppfödare som rekommenderas (eller inte rekommenderas)?

/Kajsa
 
Jag har en birma. Jag rekomenderar att du köper en/två birmor för det är en underbar ras! :love: Så lugna och harmoniska. Min katt är 9 år och har varit inne katt hela sitt liv. men det senaste året har han fått gått ute utan koppel under uppsikt. Han trivs super med det och springer aldrig i väg.. :idea: Han har lärt sig att: "Kom då ska vi gå ut" är att han ska få gå ut. Så han SPRINGER till dörren. O så fort man öppnar så springer han ut. (Han har lärt sig att sen han var liten att han INTE får gå ut, han har dock börjat bryta den regeln nu, kan det vara mitt fel mån tro? :crazy: :p)
Här sitter jag och babblar, jag tycker iaf att du borde köpa dig en birma! brun eller blå maskad är finast! :love: Gillar inte dom nya färgerna som har kommit. Själv har jag en blå maskad.
 
Lucifer...svärpäronens katt brukar var ute iträdgården i koppel. men ibland smiter han... kutar ut genm altandörren och sättersig sen vid staket å väntar på att bli hämtad, om ingen jagar honom så knallar han helt enkelt tillbaka :rofl:
 
Bara blicken från de safirblå ögonen gör ju att man smälter :p
Var tänkt att vi skulle haft birmakatter, men de slutade med två långhåriga gatukorsningar istället :p
 
Har en kompis som föder upp birmor, en kull är påväg nu :)du kanske kunde prata med henne? isåfall kan du få hennes e-mail.
 
Jag har en birmatjej, samt två ragdoll. Och även om jag tycker att birman är en jättetrevlig ras så tycker jag personligen att ragdollen är ett strå vassare.
Birman är mer självständig än mina raggisar, som vill vara med oss människor hela tiden.

Men, som sagt, birman är en jättetrevlig och vacker ras det med, och jag tycker förstås om min birma lika mycket som mina ragdolls, men jag har ändå valt att satsa på ragdoll, inte birma.

Jag har också en vän som föder upp birmor, här är hennes hemsida: http://www.ljuslycktans.tk/
 
Helig Birma

Birma är en underbar ras men precis som alla andra raser finns både seriösa och oseriösa uppfödare så ta reda på mycket innan du bestämmer dig. Besök Birmasällskapets hemsida http://www.birma.nu för mer information om rasen och uppfödare.

Och eftersom Birma är en väldigt social och sällskaplig katt rekomenderar jag dig starkt att du skaffar två stycken (de flesta katter av alla raser uppskattar sällskap), i alla fall om du är borta stora delar av dygnet.
 
En fråga; är det någon tanke med stavningen Ljuslycktans eller är det bara ett stavfel :)?
 
Ingen aning faktiskt! Har faktiskt inte tänkt på det förrän du sa det. :o
Känns lite känsligt att fråga henne. "Du, vet du om att ditt stamnamn är felstavat." :o :D
 
:D. Snopet för henne, kanske, men det man inte vet mår man inte dåligt av :). Tycker nästan att SVERAK borde reagera på felstavade namn men samtidigt är det säkert många som vill att stamnamnet ska vara en ordlek och man kan ju dessutom inte alltid leka ordpolis :D.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 517
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp