Birmakatt hjälp med kön

Joliel

Trådstartare
Hej, någon som ser om detta är en hona eller hane? Helig birma 4 dagar gammal.
 

Bifogade filer

  • IMG_5040.jpeg
    IMG_5040.jpeg
    251,2 KB · Visningar: 91
Det ser mest ut som en hane, men det kan vara svårt med ungar i just den där åldern. Du kan försöka se om könsöppningen är avlång (hona) eller mer rund (hane). Hanar har lite större avstånd mellan anus och könsöppning, där testiklarna så småningom kommer finnas.
 
Jag tycker det är allra enklast att se direkt när de är nyfödda. Har man dessutom av olika kön, kan man jämföra om man trots allt är osäker. Sen finns det absolut de som "byter kön", men oftast har man rätt från början.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
Svar
8
· Visningar
568
Övr. Katt Hejsan! Jag har en 3-åring hane, som vi funderar på att para. Har kikat runt lite grann, men inte riktigt förstått hur jag går till...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: Sassy
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp