Bitflugor på juver-vad kan man använda?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sonic76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 364

Sonic76

Trådstartare
Min märr har fullt med flugor och liknande på juvret och framför, hon ska inte föla än på en och en halv månad. Vad kan man smörja på som inte sätter sig smakmässigt på där?
Hon är helt full av dem. Vad annars använder ni på resten av hästen? Finns det nåt som tar en del fästingar?
Jag brukar använda RB86 annars.

Sv: Bitflugor på juver-vad kan man använda?

Vi använder Skillingaryd salva på våra ston. Fungerar jätte bra, antingen så tycker krypen det luktar illa eller så kletas de fast och dör.;) För några år sedan hade vi en salva för kossor som också var kalas bra.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 580
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 968
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur