bitless briddle

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 929
M

maisan

Nån som provat det åt sin häst? alltså den riktiga bitless briddle fr USA. Jag funderar på att köpa ett körhuvudlag från dom som även går att göra om till ridträns, men funderar lite över hur det funkar. När man kör har man ju ofta rätt så starka bett så det jag undrar är om man har lika bra kontroll över hästen med bb?
Jag har en väldigt pigg herre o jag tror nog att rida går bra bettlöst men han lyssnar inte lika mycket när jag provat tömköra o blir mer tittig då. Han är inkörd o körd med ganska mycket men inte nu på senare tid o inte av mig då jag inte är så duktig på körning ännu.
Hur skulle ni göra?

Sv: bitless briddle

Jag funderar på att testa ett bitless bridle. Klart värt ett försök. Funkar det inte så gör det inte men då har man testat i alla fall...

Sv: bitless briddle

Finns ett bitless bridle, inte det "äkta" bitless bridle från USA men ser EXAKT likadant ut och har således samma funktion, på börjes för under 500 lappen.

Bara ett tips alltså.... Lite billigare än att köpa från USA.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har funderat väldigt länge nu på att testa bettlöst på min foderhäst. Jag tror att hon har lite ont i munnen för när jag ska...
Svar
18
· Visningar
1 626
Senast: Freazer
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 061
Senast: Lager
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne... 2
Svar
22
· Visningar
4 903
Senast: Exotizc
·
Utrustning Hej! Jag har en häst som gärna krullar ihop sig och hänger på bettet i hoppningen. När han gör detta så tappar han farten vilket inte...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: X17
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka